Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
Neuroshima Hex 3.0

Opis gry

Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej. Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:
  • potężne, ale powolne maszyny Molocha
  • Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
  • gangi Hegemonii
  • mutanci Borgo


  • Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i daje duże możliwości taktyczne.Gra otrzymała wyróżnienie ekspertów w plebiscycie Gra Roku 2007 organizowanym przez serwis Gry-Planszowe.pl!

    Na czym to polega?
    Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. Sieciarz może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.Wśród żetonów występują żetony specjalne Bitwa, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

    Opinie użytkowników

    Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

    Zobacz rozkład ocen

    Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


    W pajęczej sieci | Neuroshima Hex 3.0

    Każdy kto mnie zna wie że uwielbiam Fallouta i wszelkie gra oraz filmy utrzymane w tym gatunku. Dlatego bez cienia wahania sięgnąłem po Neuroshimę Hex i zajmuje ona po dziś dzień czołowe miejsce w moich ulubionych grach (koło 51 Stanu, Mage Knight i Mage Wars). Mamy tu do czynienia z produktem kultowym, więc ta recenzja bardziej ma na celu wyrażenie mojej opinii oraz uzupełnienie działu, gdyż tyle osób gra w Neuroshimę Hex, że ciężko w naszym planszowym hobby znaleźć kogoś kto o tym tytule nie słyszał. Obecnie wychodzi cała seria Army Packów w najnowszej edycji 3.0, w pełni kompatybilnej z poprzednią 2.5. Jednak pojawiają się też nowe armie co niezmiernie raduje serca graczy, ponieważ znacząco zwiększa to możliwości taktyczne w grze. O zawartości najnowszej edycji pisałem w unboxingu, teraz pokrótce przedstawię jak gra działa, z myślą o osobach które nie są zakorzenione w tym hobby, bo Neuroshima ma to do siebie, że w praktyce mogą po nią sięgnąć nawet nowicjusze. Szczególnie zaś miłośnicy szachów.

    [więcej w Pajęczej Sieci]

    Dodano 2014-09-14 22:40:17 przez Joanna



    Game Troll TV - Neuroshima Hex 3.0 - legendarna polska gra planszowa.

    Neuroshimy Hex nie trzeba chyba wielu osobom przedstawiać. To polska marka eksportowa, która doczekała się wielu światowych wydań. Jej trzecie wydanie nie przeszło bez echa w świecie planszówkowym, a ja postanowiłem godnie uczcić to przepiękne wydanie, recenzją jakiej próżno szukać w polskim internecie. Zapraszam do zagłębienia się wraz ze mną w post nuklearny świat Neuroshimy!
    [Zobacz film na Youtube]

    Dodano 2014-07-11 22:50:20 przez Joanna



    Neurotrack #3: Posterunek

    Posterunek w pierwszych rozgrywkach wydaj się być trudną armią. Zwłaszcza w obliczu początkowej fascynacji przeszybkiego Borgo może się wydawać, że Posterunek nie ma szans. W Borgo każda jednostka przyklejona do bazy jest szybsza więc łatwo można zbudować sobie zasięg uderzeń. Grając Posterunkiem trzeba kombinować ruchami i odpowiednim ustawieniem strzelców. Borgo to mięso armatnie, Posterunek wymaga myślenia i odpowiedniego ustawienia jednostek.
    [więcej na blogu Znad Planszy]

    Dodano 2014-05-07 16:26:25 przez Joanna



    Neuroshima Hex! vs. Tezeusz: Mroczna Orbita | Planszowe boje - część 17

    Michał Oracz do końca życia będzie miał przypiętą etykietę „twórcy Neuroshimy Hex!”. Jednak w 2013 roku stworzył grę planszową Tezeusz: Mroczna Orbita, która odniosła sukces i staje się coraz bardziej popularna. Często wyszukiwano w niej podobieństwa do Neuroshimy Hex!. Jest kilka narzucających się przykładów, takich jak: w obu grach w podstawce są cztery armie (Pandora bywa porównywana do Doomsday Machine), w obu jest akcja bitwy, i tym podobne. Jednak podczas pisania tego tekstu szybko się okazało, że różnic jest tyle, że artykuł nie może przyjąć typowej dla Planszowych Bojów formy. Zatem ten tekst jest porównaniem tych dwóch tytułów ukazujący ich słabe i mocne strony.
    [więcej w serwisie Polgergeist]

    Dodano 2014-05-01 22:37:32 przez Joanna



    Neuroshima Hex 3.0, czyli jak przeżyć w postapokaliptycznym świecie

    Na wstępie dziękuje wydawnictwu Portal, za przekazanie gry do recenzji. Recenzuje edycje 3.0 gry. Neuroshima Hex, to strategiczna gra dla 2-4 osób, a jeśli mamy więcej frakcji można grać nawet w 6 osób. Czas grania to 45-90 minut, w zależności od współgracza i armii, jaką posiadamy. Projektantem Neuroshimy Hex jest Michał Oracz. W Polsce wydał ją Portal, zresztą jako pierwszy na świecie. Cena tej edycji gry wynosi około 105-129zł. Minimalny wiek gracza, który widnieje na pudełku to 10 lat,choć myślę,że niektóre 8- latki również będą rozumiały o co chodzi w grze.
    [więcej...]

    Dodano 2014-04-07 19:22:18 przez Joanna



    Neurotrack #2: Borgo

    Borgo to armia, którą często się przecenia przy pierwszych rozgrywkach. Właściwość bazy, która przyśpiesza jednostki sprawia, że jest to armia łatwa do opanowania i nie wymaga dalekosiężnego myślenia (przynajmniej na początku). Maksymalna inicjatywa jaką może osiągnąć jednostka to w przypadku Borgo 6. Biorąc pod uwagę fakt, że standardowy żołnierz może mieć maksymalnie 3 to jest to dużo.
    [więcej na blogu Znad Planszy]

    Dodano 2014-03-25 00:00:00 przez Joanna



    Neurotrack #1: Neurotracking

    Neuroshima hex to w zasadzie pierwsza gra planszowa „z tych nowych” w jaką zacząłem grać i tak gram w nią już od 5 albo 6 lat. Grę pokazał mi chyba Tycjan albo on mnie do niej ostatecznie przekonał, sam już nie pamiętam dokładnie. Początkowo grałem tylko z jednym znajomym, później jak odkryłem platformę do gry online okazało się, że więcej ludzi w to gra. W ramach cyklu podsumuję po kolei wszystkie armie, które mam (stan na dzień 14.03.2014 wszystkie) i postaram się wdrożyć mniej obeznanych w grę.
    [więcej na blogu Znad Planszy]

    Dodano 2014-03-20 00:00:00 przez Joanna



    Neuroshima Hex czyli brutalna nawalanka | RedDice

    O Neuroshimie Hex każdy słyszał lub dobrze ją zna. Niektórych zapewne odrzuca temat. Gra postapokaliptyczna nie jest w końcu dla każdego. Też tak myślałam, aż pewnego dnia koleżanka przyniosła do mnie pudełko z Hexem. Na pierwszy rzut oka rewelacji nie było, ale zaczęliśmy grać…
    [więcej na blogu RedDice.com.pl]

    Dodano 2014-03-01 00:01:30 przez Joanna



    Neuroshima Hex! - Postnuklearna bitwa

    Nie grałem nigdy w system fabularny Neuroshima, jednak świat przedstawiony w tym RPG-u, który można uznać za krzyżówkę znanej gry komputerowej Fallout z filmami Mad Max i Terminator, od dawna mnie interesował. Nic więc dziwnego, że nawiązująca do tego świata taktyczna gra Michała Oracza stała się obiektem mej ciekawości. Po paru partiach już wiedziałem, że Neuroshima Hex! będzie częstym gościem na moim stole. Znających ten tytuł nie trzeba przekonywać, a nieznających… są tacy? Zatem zapraszam do lektury.
    [więcej na blogu Powermilka]

    Dodano 2014-02-22 21:35:30 przez Joanna



    E-planszówki: Neuroshima Hex! cz. I - Cyfrowa zagłada

    Naprawdę nasze czasy są erą cyfryzacji. Teraz dąży się do tego, aby wszystko było cyfrowe, dające dużo więcej możliwości niż wersja analogowa. Czy tak jest też z planszówkami? Całkiem sporo z nich zostało wydanych na urządzenia mobilne lub komputery osobiste. Niedawno zostałem posiadaczem smartfona. Pierwszą e-planszówką jaką wypróbowałem była Neuroshima Hex! Ponieważ na moim blogu zorganizowałem miesiąc tej gry, warto przyjrzeć się temu, co oferuje jej cyfrowa wersja.
    [więcej na blogu Powermilka]

    Dodano 2014-02-22 21:34:40 przez Joanna



    E-planszówki: Neuroshima Hex!, część II - Armia pięciu armii

    W poprzedniej części opisałem cyfrową wersję gry Neuroshima Hex!, a w tej skupię się na dodatkach. Pisałem, że grałem tylko wersję Androidową, w obecnej chwili na ten system dostępnych jest pięć armii: Neodżungla, Nowy Jork, Smart, Vegas i Stalowa Policja. Nowe frakcje można nabyć osobno albo w pakiecie, przy czym ta druga opcja jest tańsza. Armie są dostępne od razu po zakupie.

    [więcej na blogu Powermilka]

    Dodano 2014-02-22 21:34:15 przez Joanna



    Neuroshima HEX

    Taktyczną grę planszową Neuroshima Hex Michała Oracza widywałem na konwentach już od dłuższego czasu – jeszcze kiedy fani Neuroshimy testowali na nich wer...

    [więcej w serwisie Polgergeist]

    Dodano 2014-02-15 15:53:59 przez Joanna



    Neuroshima HEX!

    Grę tę kupiłem jakoś tak bez przekonania. Skusiła mnie praktycznie tylko wysoka pozycja w rankingu gier oraz stosunkowo niska cena. Po otwarciu pudełka okazała się plansza, która jest całkiem przyjemna (mówię tu o jej tle) no i banalnie prosta - 19 sześcioboków tworzy jeden większy. Instrukcja w formie małej, cienkiej książeczki (wykonanie średnie, czasami przy słabszym świetle mam problem z odczytaniem tekstu na ciemnym tle), której kartki przypominają program telewizyjny w dotyku. Samą instrukcję czyta się szybko, jest dużo rysunków objaśniających znaczenia symboli na żetonach-żołnierzach i łatwo zrozumieć o co chodzi. Żetony wykonane są z grubej tektury, więc łatwo nimi manipulować na planszy oraz nie zaginają się ich rogi w rękach.
    [więcej okiem Planszoholika]

    Dodano 2014-02-15 15:53:55 przez Joanna



    Esensja: ‹Postapokaliptyczna trylogia› – Kamil Sambor

    Świat, w którym binarna istota wybiła większość populacji Homo sapiens sapiens, używając w tym celu całego arsenału, jaki ludzkość miała pod kontrolą. Nie przebierała w środkach; przeżyli tylko (…)

    [więcej w serwisie Esensja]

    Dodano 2014-02-15 15:53:37 przez Joanna



    Neuroshima Hex – bitwa na Hexy

    Do polskich gier podchodzę bardzo ostrożnie. Ostatnie produkty nie stały na zbyt wysokim poziomie, jeśli chodzi o mechanikę, a jeśli zasady były przyzwoite to poziom wykonania był słaby. Mimo to z dużym zainteresowaniem obserwowałem proces produkcyjny Neuroshimy Hex. Pierwsze wzmianki o tej grze, pierwszy opis mechaniki zapowiadał interesującą zabawę. Dodatkowo producentem gry jest wydawnictwo Portal,…

    [więcej w serwisie GamesFanatic]

    Dodano 2014-02-15 15:53:35 przez Joanna



    Neuroshima Hex 3.0 - Nowe szaty króla

    Neuroshima Hex! to chyba największa seria wydawnicza wśród polskich gier planszowych. Podejrzewam, że ta gra jako jedyna osiągnęła u mnie 100 partii. Przez dłuższy czas w rankingu na BoardGameGeek była najwyżej notowanym polskim tytułem (przebił go Robinson Crusoe, czyli Portal pobił sam siebie). Edycja 2.5 się nieco zestarzała, więc z radością przyjąłem nowinę o wersji 3.0.
    [więcej na blogu Powermilka]

    Dodano 2013-12-29 00:00:00 przez powermilk


    Neuroshima Hex 3.0 w Internecie:



    Profil gry na BoardGameGeek.com

    Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.3932.
    BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
    [kliknij po więcej informacji o grze]




    Profil gry na gra24h.pl

    Encyklopedia Gier Planszowych
    Zbiór informacji o popularnych grach planszowych dostępnych w Polsce
    [kliknij po więcej informacji o grze]


    Oficjalna strona gry / Homepage

    http://portalgames.pl/pl/neuroshima-hex/


    Grę dodał(a) bgg01 dnia 2014-01-02 22:27:20, ostatania modyfikacja 2014-05-24 14:17:51