Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
Rój

Średnia ocena: 7.30 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

Rój

Hive

Rok pierwszego wydania: 2001


Liczba graczy: 2

Wiek: od 9 lat

Czas gry: ok 20 min.


Projektant: John Yianni

Kategoria: abstrakcyjne

Mechanika: tile placement


Ocena BGG: 7.37  (14487 użytkowników)


Wydawca: G3

Polskie wydanie


Dodatki: Rój: Komar : Rój: Biedronka : Rój: Stonoga


Opis gry

Rój jest logiczną grą dla 2 graczy w wieku od 9 lat. Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów. Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. W swoim ruchu mogą albo dołożyć owada do roju, albo przesunąć jedną z wcześniej zagranych płytek.
Każda płytka posiada unikalny sposób poruszenia (jak w szachach) naśladujący ruch przedstawionego na niej owada. Na przykład, konik polny jest jedynym owadem potrafiącym przeskakiwać inne płytki.

Proste reguły i ogromna ilość dostępnych kombinacji sprawiają, że Rój jest prawdziwym wyzwaniem dla graczy ceniących sobie intelektualną rozrywkę. Gracze muszą wykazać się umiejętnościami strategicznego planowania, taktycznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. Kluczem do zwycięstwa jest sprytne atakowanie królowej przeciwnika i pozostawienie wystarczających odwodów do obrony własnej.

Elegancka torba służąca do przechowywania płytek sprawia, że grę łatwo się przenosi i przechowuje, a niewielkie rozmiary i brak planszy umożliwiają rozgrywkę praktycznie w każdym miejscu.

Rój został uznany przez MENSA za najlepszą grę umysłową 2006 roku!

Skrócone zasady

Cel i zarazem koniec gry: Otoczyć Królową przeciwnika dowolnymi owadami.

Gracze na zmianę wykładają bądź poruszają swoje owady, obowiązuje jednak kilka obostrzeń:
- Zasada wolności ruchu. Dotyczy ona niektórych owadów i oznacza tyle, że mogą one wchodzić w miejsca gdzie da się je wsunąć (czyli do których droga prowadzi przez minimum dwa wolne pola będące obok siebie)
- W pierwszym ruchu oba owady należy dołożyć tak by się stykały brzegami,
- W każdej kolejnej turze owady wykładać na stół można tylko tak by nie dotykały brzegami owadów przeciwnika,
- Najpóźniej w czwartym ruchu należy wyłożyć królową,
- Owadów nie można poruszać dopóki nie wyłoży się swojej Królowej,
- Owad nie może oddzielić się od roju.

Ruch owadów:
KRÓLOWA (pszczoła) - porusza się w dowolnym kierunku, o jedno pole.
ŻUK - tak jak Królowa, porusza się o jedno pole w dowolnym kierunku, ale może on także wchodzić na inne owady. Żuka nie obowiązuje zasada wolności ruchu - może wchodzić w pola otoczone przez inne owady.
KONIK POLNY - skacze ze swojego miejsca na pierwsze wolne miejsce w linii prostej, ponad połączonymi owadami.
PAJĄK - Pająk porusza się dokładnie o trzy miejsca wokół roju. Musi też przemieszczać się w jednym kierunku (w jednym ruchu nie może się cofać po swoich śladach). Ponadto nie może odrywać się od roju - wszystkie trzy miejsca przez które przechodzi muszą się łączyć z innymi owadami.
MRÓWKA - Mrówka może poruszać się do jakiegokolwiek miejsca wokół roju, ale musi przestrzegać zasady wolności ruchu. Taka ruchliwość mrówki sprawia, że jest najcenniejszym owadem w grze.
BIEDRONKA - owad z dodatku. Porusza się dokładnie o trzy pola - dwa po roju (na płytkach innych owadów) a na koniec schodzi na poziom roju przylegając do co najmniej jednego owada i tam pozostaje.
KOMAR - owad z dodatku. Porusza się tak jak jeden z owadów do których przylega (gracz wybiera który).
STONOGA - owad z dodatku (właściwie to Prosionek). Może się ruszyć o jedno pole lub poruszyć sąsiedniego owada (dowolnego) o dwa pola o ile nie był on ruszany w poprzedniej turze przez przeciwnika. Blokuje też tym samym możliwość poruszenia tego owada w najbliższej turze przeciwnika.

Źródło: BoardGameArena.com

Opinie użytkowników

Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

Zobacz rozkład ocen

Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


Jak być mistrzem w grze Rój! | Plansznoobki

Miłośnicy pojedynków 1vs.1 na pewno znają logiczną grę Rój, która często nazywana jest nawet następcą szachów. Cóż, niezależnie od tego czy Rój naprawdę może konkurować z szachami, gra na pewno jest warta uwagi. Daje wiele możliwości strategicznych i pewnie każdy, kto rozegrał kilkanaście partii z RÓŻNYMI przeciwnikami rozwinął własną taktykę. Podkreślam, gra pozwala pokazać nam swoje możliwości, tylko wtedy kiedy gramy z różnymi ludźmi ;) W innym wypadku może stać się przewidywalna i nudna - takie opinie słyszałam.

[więcej na blogu Plansznoobki]

Dodano 2015-02-15 22:38:17 przez Joanna



W Co Gramy: Rój

Nie recenzuję z reguły gier abstrakcyjnych.
Przyczyna jest prosta – nie interesują mnie na ogół gry abstrakcyjne.
Rój jest jednym z bardzo nielicznych wyjątków.
I od razu jedno zastrzeżenie: nie będę umiał wyjaśnić czemu.
[więcej na blogu W co gramy]

Dodano 2014-09-18 23:53:58 przez Joanna



Przystanek Planszówka | RÓJ: WYROK

Wśród planszówek, które stanęły przed sądem, Rój może poszczycić się mianem tej, która jest najbardziej odporna na wszelkiego rodzaju zniszczenia. Można by w nią grać nawet podczas ulewnego deszczu, lub wręcz pod wodą (chociaż Sąd nie zna nikogo kto grałby w gry planszowej pod wodą) i nic jej się nie stanie. Bakelitowe płytki wydają się niemal niezniszczalne a kolorowe symbole owadów nie ulegają wytarciu nawet po wielu rozgrywkach.

[więcej na blogu Przystanek Planszówka]

Dodano 2014-06-17 13:45:28 przez Joanna



Z kawką nad planszówką cz.3 - Rój

Rój jest gra strategiczną dla dwóch graczy. Gracze mają do dyspozycji jedenaście kamieni przedstawiających różne owady, z których każdy ma swój własny, unikalny sposób poruszania się np. konik polny przeskakuje przez dowolną ilość owadów w linii prostej, żuk porusza się o jedno pole, ale może wchodzić też na inne owady, pająk porusza się dokładnie o trzy pola w jednym kierunku i nie może odrywać się od roju, mrówka może poruszać się w dowolne miejsce dookoła roju. Poza konikiem i żukiem wszystkie owady muszą przestrzegać zasady wolności ruchu – mogą poruszyć się jedynie w takie miejsce, w które są w stanie fizycznie się wsunąć bez zniszczenia roju (a że płytki są heksagonalne – musi do być przestrzeń nieograniczona przez co najmniej dwie płytki). Więcej szczegółów wraz z przykładami dostarcza jasno i zwięźle napisana instrukcja.
[więcej na blogu Pingwina]

Dodano 2014-02-22 21:55:03 przez Joanna



Gry dla dwojga: Rój - Robaczywa gra

Rój to gra abstrakcyjna (taktyczna gra na wzór szachów) z owadami w tle. Tutaj nie ma na siłę wymyślonej historii, tutaj nie ma żadnej fabuły. Tylko jedenaście klocków i pięć rodzajów insektów dla każdego gracza. MENSA doceniła tę grę i przyznała jej tytuł najlepszej gry umysłowej w 2006 roku. A jak u mnie się przyjęła?
[więcej na blogu Powermilka]

Dodano 2014-02-22 21:54:08 przez Joanna



Rozwiń  

Rój w Internecie:



Profil gry na BoardGameGeek.com

Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.36512. Grę oceniło 14487 użytkowników.
BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
[kliknij po więcej informacji o grze]



Gdzie zagrać online? BoardGameArena

Międzynarodowa platforma dla graczy.
Od niedawna również w języku polskim. Dostępnych jest około 50 gier on-line.
[kliknij aby zagrać on-line]   [przeczytaj instrukcję]


Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-02 21:21:53, ostatania modyfikacja 2014-12-15 23:46:25