Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
K2

Średnia ocena: 7.21 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

K2

Rok pierwszego wydania: 2010

Essen 2010


Liczba graczy: 1-5

Wiek: od 13 lat

Czas gry: ok 60 min.


Projektant: Adam Kałuża

Kategoria: familijne

Mechanika: hand management


Ocena BGG: 7.21  (4225 użytkowników)


Wydawca: REBEL.pl

Polskie wydanie


Dodatki: K2: Broad Peak


Opis gry

Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.Jak to działa?Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.

Skrócone zasady

Każdy z graczy będzie prowadził dwóch alpinistów – otrzymuje 2x dwa pionki (dwa „gładkie” i dwa „kostropate” – jedna para się wspina, druga służy do zaznaczania punktów na torze postępu), 2 odpowiadające im namioty, małą planszę (na której będzie zaznaczał punkty aklimatyzacji) oraz talię 18 kart.

Na planszy widnieje szereg pól wiodących na szczyt – każde pole posiada koszt wejścia (żółte pola – jeśli go nie ma to znaczy, że koszt wynosi 1) oraz aklimatyzację (niebieskie pola dodają punktów, czerwone ujmują). Tura rozpoczyna się od dociągnięcia na rękę do 6 kart z talii, a następnie wybraniu spośród nich 3 w tajemnicy przed innymi graczami (pozostałe trzy karty są odkładane – wejdą w skład ręki w kolejnej turze, gdy będziemy dociągali do sześciu). Na te trzy karty mogą się składać karty ruchu (punkty potrzebne do wejścia na pole) oraz karty aklimatyzacji dzięki którym możemy podnieść aklimatyzację naszego alpinisty (gdy aklimatyzacja spadnie poniżej 1 – alpinista odpada od skały a jego znacznik na torze punktów spada na pole początkowe). Kiedy wszyscy wybiorą już swoje karty następuje ich odkrycie – osoba z najwyższą liczbą punktów ruchu musi pobrać żeton ryzyka i rozliczyć go (odejmując liczbę jego punktów od karty ruchu bądź aklimatyzacji alpinisty, któremu przyznana zostanie karta w danej turze). Teraz w kolejności zagrywamy karty poruszając naszymi ludkami (nie można dzielić punktów z jednej karty pomiędzy dwóch alpinistów). Każdy alpinista ma prawo też do rozstawienia swojego namiotu na dowolnym polu (koszt jest taki jak koszt wejścia na pole) – namiot dodaje +1 do aklimatyzacji himalaisty, który się w nim schronił – ale schronić się można tylko w namiocie własnego koloru). Należy zaznaczyć, że każdy alpinista może postawić tylko jeden namiot i tylko raz podczas gry (nie można namiotu zwinąć i przenieść w inne miejsce). Kiedy wszyscy gracze wykonają już swój ruch następuje rozliczenie aklimatyzacji z kart i pól planszy zmodyfikowanej o warunki pogodowe. I tak to się toczy przez 18 dni (6 kafli pogody – po trzy dni na każdym z nich). Grę wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów (sumę z dwóch alpinistów).

Opinie użytkowników

Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

Zobacz rozkład ocen

Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


K2 - Wejdź na szczyt

Za najbardziej niebezpieczny sport ekstremalny uważam wspinaczkę wysokogórską. Niesie ona ze sobą sporo zagrożeń. Im wyżej, tym trudniej się oddycha, zatem potrzebujemy butli z tlenem. Dodatkowo należy się odpowiednio podczepić karabińczykami, czasem trzeba wisieć. Wszystkie te atrakcje są dla mnie zbyt emocjonujące. Już samo oglądanie filmu, gdzie ktoś się wspina na jakąś górę powoduje u mnie przyśpieszoną akcję serca. Skoro nie potrzebuje zbyt wielkiej dawki adrenaliny, moja przygoda z himalaizmem kończy się na grze planszowej K2.
[więcej na blogu Powermilka]

Dodano 2014-07-08 21:28:27 przez Joanna



Recenzja na blogu Gram niebieskim

W dużym skrócie: każdy z graczy prowadzi dwóch alpinistów, których celem jest zdobycie szczytu K2 oraz bezpieczny powrót do obozu u podnóża góry (lub utrzymanie się przy życiu do końca ekspedycji). Im wyżej zawędrują nasi dzielni alpiniści, tym więcej punktów zwycięstwa otrzymamy. Jeśli jednak alpinista zginie, stracimy wypracowane przez niego punktu. Pamiętajmy jednak, że wspinaczka na K2 to nie spacer: im wyżej, tym węższy szlak (i mniej osób może znajdować się na jednym polu), a zmienne warunki atmosferyczne potrafią mocno dać w kość.
[więcej na blogu Gram Niebieskim]

Dodano 2014-03-01 10:25:41 przez espresso



K2 – chłodno, mroźno i do szczytu daleko

O plusach i minusach gry można przeczytać na blogu Pingwina
[więcej na blogu Pingwina]

Dodano 2014-01-21 00:05:25 przez Joanna


K2 w Internecie:



Profil gry na BoardGameGeek.com

Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.20657. Grę oceniło 4225 użytkowników.
BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
[kliknij po więcej informacji o grze]




Profil gry na gra24h.pl

Encyklopedia Gier Planszowych
Zbiór informacji o popularnych grach planszowych dostępnych w Polsce
[kliknij po więcej informacji o grze]

Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-02 21:22:09, ostatania modyfikacja 2014-12-15 23:43:48