Sid Meiers Civilization: Wiedza i Wojna
Sid Meier's Civilization: The Board Game – Wisdom and Warfare
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba graczy: 2-4
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok 180 min.
Projektant: Lukas Litzsinger, Kevin Wilson, Michael Hurley
Kategoria: strategiczne
Mechanika: hand management, trading
Ocena BGG: 8.49 (249 użytkowników)
Wydawca: Galakta
Polskie wydanie (2014)
To jest dodatek do gry Sid Meier's Civilization: Gra planszowa
Opis gry
„Nigdy nie przerywaj swojemu wrogowi, kiedy popełnia błędy”- Napoleon Bonaparte
Wierne idei działań wojennych, nowe karty jednostek (które można opcjonalnie wykorzystywać zamiast kart z gry podstawowej) wprowadzają taktykę na polu bitwy na zupełnie nowy poziom. Jednostki posiadają teraz zarówno wartość siły jak i wytrzymałości, co pozwala na podejmowanie jeszcze bardziej strategicznych decyzji.
W grze podstawowej, wartość walki jest ustalana poprzez podliczenie siły jednostek, które przetrwały walkę i dodanie do niej wartości na karcie premii bitewnej. Wiedza i Wojna wprowadza więcej strategicznej głębi dzięki nowym kartom jednostek. Wartość walki jest dzięki nim podliczana przez zsumowanie wytrzymałości jednostek, które przeżyły bitwę oraz odjęcie otrzymanych przez nie ran i dodanie wartości na karcie premii bitewnej. Dzięki takiemu rozwiązaniu rany, które nie zabiją jednostki w dalszym ciągu mają wpływ na wynik bitwy, dlatego gracze muszą uwzględnić to podczas zagrywania jednostek i tworzenia nowych frontów.
Dodatkowo, każda cywilizacja może przyjmować polityki socjalne, które pomogą wyznaczyć jej drogę do wielkości i dają więcej możliwości przy wybiegających w przód strategiach zwycięstwa. Przykładowo, przyjęcie polityki racjonalizmu obniża koszt poznania nowych technologii. Jest to bardzo pomocne zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Wiedza i Wojna wprowadza nowe karty technologii, które cywilizacje mogą poznawać w drodze do zwycięstwa technologicznego.
Opinie użytkowników
Nie ma jeszcze żadnej opinii.