Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
Tezeusz: Mroczna Orbita

Średnia ocena: 8.12 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

Tezeusz: Mroczna Orbita

Theseus: The Dark Orbit

Rok pierwszego wydania: 2013

Essen 2013


Liczba graczy: 2-4

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok 45 min.


Projektant: Michał Oracz

Kategoria: strategiczne


Ocena BGG: 7.74


Wydawca: Portal Games

Polskie wydanie (2013)


Dodatki: Tezeusz: Mroczna Orbita – karty Stacji Kosmicznej : Theseus: The Dark Orbit – Bots : Theseus: The Dark Orbit – Hunters


Opis gry

Czy zdołasz przetrwać piekło?
Tezeusz: Mroczna Orbita to gra planszowa, która rzuca graczy na pokład stacji kosmicznej Tezeusz zamieszkanej przez przedstawicieli pięciu różnych ras i frakcji. Tylko jedna z nich zdoła przetrwać piekło, które wybucha na pokładzie…
  • Poprowadź do boju Marinsów, używaj ciężkiej broni, zakładaj w korytarzach pułapki, rozstawiaj miny i broń ludzkości przed obcymi!
  • Poprowadź do boju Alienów, używaj tuneli wentylacyjnych, wyłączaj elektryczność w bazie, przeprowadzaj niespodzewane ataki na ludzi!
  • Poprowadź do boju Naukowców i mimo bitewnego piekła staraj się zbierać informacje o obcych rasach, ustawiaj kamery i laboratoria, by zebrać punkty danych!
  • Poprowadź do boju Szaraków, przejmij kontrolę nad umysłem przeciwników, steruj ich ruchami, używaj sond, by osłabić ich siłę i wolę!
  • Poprowadź… o Pandorze, piątej frakcji dowiecie się później…


  • W grze Tezeusz gracze aktywują jeden z trzech pionów swojej frakcji i poruszają nim, by dostać się do jednego z pięciu unikalnych pomieszczeń w grze. Pozwoli im to wywołać szturm na siły przeciwnika, przegrupować się, czy rozwinąć swoje zdolności. Każdy ruch gracza ma wpływ na możliwości ruchu kolejnego gracza – w swojej turze gracze muszą więc nie tylko myśleć o tym, gdzie chcą się udać, ale także dokąd za żadne skarby nie mogą dopuścić przeciwnika!
    Do poszczególnych pomieszczeń w trakcie gry dołączane są karty z dodatkowymi zdolnościami i działaniem, takie jak szyby wentylacyjne (Alieni), stanowiska bojowe (Marines), Kamery (Naukowcy), czy sondy badawcze (Szaraki). W ten sposób wraz z rozwojem gry każda z frakcji stara się przekształcić stację Tezeusz w taki sposób, by łatwiej pokonać przeciwników. Każda frakcja ma swoją unikalną talie kart, dzięki czemu rozgrywki są róznorodne, a Tezeusz za każdym razem wygląda nieco inaczej!
    W wariancie dla 4 graczy gracze dzielą się na dwa dwuosobowe zespoły, które ścierają się na pokładzie Tezeusza. Ten niezwykle emocjonujący wariant zapewnia wiele godzin wyśmienitej, emocjonującej zabawy.

    Opinie użytkowników

    Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

    Zobacz rozkład ocen

    Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


    Odcinek #67: Tezeusz: Mroczna Orbita

    Zgodnie z zapowiedziami prezentujemy grę wydawnictwa
    Portal Games: Tezeusz: Mroczna Orbita
    [więcej w serwisie BoardGames Factory]

    Dodano 2014-08-27 23:17:46 przez Joanna



    TEZEUSZ MROCZNA ORBITA: RAPORT DOWÓDCY

    Generałowie dawnych wieków mieliby mokre sny i koszmary, widząc stopień twojej kontroli nad żołnierzami. Możesz w jednej chwili wejść w sensorium dowolnego podwładnego, widzieć pole bitwy z dowolnej liczby pierwszoosobowych perspektyw. Każdy żołnierz jest lojalny aż po śmierć, nie zadaje pytań i wykonuje wszystkie rozkazy z ochotą i oddaniem, na jakie nie byłoby stać nędznego mięsa. Tu się nie szanuje hierarchii służbowej – tu się nią jest.*

    Melduję. Wróciłem z Tezeusza. Kryjąc się w cieniu Mrocznej Orbity walczyłem przeciwko Marines, Szarakom, Alienom i Naukowcom. Odkrywając tajemnice stacji kosmicznej walczyłem jako Marines, Szarak, Alien i Naukowiec. Zgodnie z rozkazem wcieliłem się w rolę Dowódcy, pełniącego kontrolę nad swoimi żołnierzami. Doświadczyłem tego jako Dowódca wydający rozkazy, jak i żołnierz stający oko w oko z wrogiem.
    [więcej na blogu Przystanek Planszówka]

    Dodano 2014-05-28 20:21:20 przez Joanna



    TEZEUSZ MROCZNA ORBITA: JAK SKOPAĆ DUPĘ OBCYM

    Rekrucie: przed Tobą szkolenie, które przygotuje Cię do przetrwania na pokładzie stacji kosmicznej Tezeusz. Od momentu, gdy otrzymałeś rozkaz z góry, od Portalu, minęło dziesięć dni, w czasie których mogłeś poznać budowę statku. Nadszedł czas, by zdobyć odpowiednie umiejętności, dające szanse na przetrwanie w starciu z wrogiem. I pamiętaj: w kosmosie nikt nie usłyszy twego krzyku. Zatem nie krzycz. Walcz!*
    [więcej na blogu Przystanek Planszówka]

    Dodano 2014-05-19 08:59:57 przez Joanna



    Tezeusz Mroczna Orbita – recenzja

    Klaustrofobiczna atmosfera opuszczonej stacji kosmicznej (lub lecącego przez kosmos statku) jest sztandarowym środowiskiem wielu horrorów SF. I daleko od znanych tropów fabularnych nowa taktyczna gra Michała Oracza nie odbiega.
    [więcej w serwisie Przystanek Legnica]

    Dodano 2014-05-04 00:08:17 przez Joanna



    Neuroshima Hex! vs. Tezeusz: Mroczna Orbita | Planszowe boje - część 17

    Michał Oracz do końca życia będzie miał przypiętą etykietę „twórcy Neuroshimy Hex!”. Jednak w 2013 roku stworzył grę planszową Tezeusz: Mroczna Orbita, która odniosła sukces i staje się coraz bardziej popularna. Często wyszukiwano w niej podobieństwa do Neuroshimy Hex!. Jest kilka narzucających się przykładów, takich jak: w obu grach w podstawce są cztery armie (Pandora bywa porównywana do Doomsday Machine), w obu jest akcja bitwy, i tym podobne. Jednak podczas pisania tego tekstu szybko się okazało, że różnic jest tyle, że artykuł nie może przyjąć typowej dla Planszowych Bojów formy. Zatem ten tekst jest porównaniem tych dwóch tytułów ukazujący ich słabe i mocne strony.
    [więcej w serwisie Polgergeist]

    Dodano 2014-05-01 22:38:20 przez Joanna



    Tezeusz: Mroczna Orbita – czyli nosił Obcy razy kilka…

    Tezeusza śledziłem od pierwszej zapowiedzi. Czytałem informacje o zasadach, frakcjach i wrażeniach z beta testów. Nie mogłem się doczekać, kiedy wreszcie w moje łapki wpadnie dużych rozmiarów (jak na standardy Portalu) pudełko, w którym spoczywała stacja kosmiczna i walczące na niej jednostki. W końcu mroczne pudło trafiło do mnie i rozpoczęły się zmagania w ciasnych korytarzach Tezeusza.
    [więcej w serwisie Board Times]

    Dodano 2014-03-06 11:29:33 przez Joanna



    Mirosław 'Tycjan' Gucwa | Essen 2013: Tezeusz, kosmiczna walka o przetrwanie wg Michała Oracza ZnadPlanszy.pl

    Załóżmy, że jest to początek filmu science-fiction. Bardzo długo oczekiwanego przez wszystkich fanów tego gatunku. Widzimy ujęcie pustego, zimnego i usianego gwiazdami kosmosu. Brak muzyki i innych odgłosów. Jest tylko kosmiczna cisza, która i tak dźwięczy w naszych głowach. Gdzieś w tle słyszymy głębokie dudnienie i w kadr majestatycznie wpływa szary kadłub statku kosmicznego, którego stan poszycia wskazuje jak już bardzo długo dryfuje on przez ten ocean ciemności. Pojawiające się powoli białe litery na burcie statku, układają się w nazwę – Tezeusz. Cięcie. Jesteśmy już we wnętrzu stalowego olbrzyma i w zależności od tego, która frakcja ten film nakręciła jesteśmy wraz z bohaterami, z którymi zżyjemy się w ciągu następnych kilkudziesięciu minut, albo w opuszczonym laboratorium (Naukowcy), maszerujemy po korytarzach zasnutych parą wyciekającą z nieszczelnych rur (Marines), wchodzimy przez wypaloną dziurę do wnętrza statku (Obcy – „standardowe” znaki szczególne: szarzy z dużymi oczami) lub wypełzamy z ociekającego śluzem jaja (Aliens – ta nazwa wszystko tłumaczy). OK, ci ostatni to raczej filmu nie nakręcą, ale żeby nie być posądzonym o dyskryminację rasową, to tak już to zostawmy.
    [więcej na blogu Znad Planszy]

    Dodano 2014-02-15 16:25:37 przez Joanna



    Tezeusz: Mroczna Orbita - Spacedrama na opuszczonej stacji kosmicznej

    Kosmos... Wielka, nieogarnięta pustka... Marzenia o podboju kosmosu się realizują, człowiek dotarł na księżyc, łaziki badają Marsa, a dzięki wielkim teleskopom poznajemy odległe planety oddalone o lata świetlne. Wszechświat jest bardzo rozległy i powstały też teorie, że nie jesteśmy w nim sami. Czy po realizacji planu podboju kosmosu zrealizuje się może plan poznania inteligentnej rasy? Czy powstaną między rasami kosmiczne wojny? Tezeusz: Mroczna Orbita, nowa gra planszowa Michała Oracza (tak, tego od Neuroshimy Hex!), opowiada o bitwie pomiędzy pewnymi frakcjami na stacji kosmicznej Tezeusz. I wierzcie, nie ma spokoju na niej...
    [więcej na blogu Powermilka]

    Dodano 2013-12-27 00:00:00 przez powermilk


    Tezeusz: Mroczna Orbita w Internecie:



    Profil gry na BoardGameGeek.com

    Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.73859.
    BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
    [kliknij po więcej informacji o grze]




    Profil gry na gra24h.pl

    Encyklopedia Gier Planszowych
    Zbiór informacji o popularnych grach planszowych dostępnych w Polsce
    [kliknij po więcej informacji o grze]

    Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-03 00:11:39, ostatania modyfikacja 2014-05-30 15:35:51