|
Średnia ocena: 8.23 / 10
Rok pierwszego wydania: 2012
Essen 2012
Liczba graczy: 2-5
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok 100 min.
Ocena BGG: 8.27
Polskie wydanie (2013)
Opis gry
Rozwój i ekspansja kluczem do zwycięstwa
W grze Terra Mystica każdy z graczy obejmuje dowodzenie nad jedną z 14 ras i stara się rozwijać szybciej i bardziej efektywnie niż przeciwnicy. Terra Mystica to świat pełen magii, jego mieszkańcy są w stanie przekształcać teren, na którym żyją. Każda rasa ma swój ulubiony rodzaj terenu i tylko na tym terenie może budować. Właśnie dlatego wszystkie rasy opanowały zdolność Przekształcania terenu.
Podczas rozgrywki gracze muszą zajmować kolejne tereny, aby wznosić Osady. Ponieważ gracz zdobywa Moc, kiedy inni gracze budują Osady lub rozbudowują budowle w bezpośrednim sąsiedztwie, trzeba znaleźć równowagę pomiędzy Sąsiadowaniem z innymi graczami i wolną przestrzenią do ekspansji.
Gra Terra Mystica jest jedną z najlepiej ocenianych gier na targach Essen 2012, więc możemy mieć pewność, że jest to tytuł godny uwagi.
Zobacz rozkład ocen
Grę oceniło 33 użytkowników
- 33%33%
bgg027, bgg047, bgg059, bgg076, bgg098, bgg109, bgg110, bgg121, bgg139, bgg149, Orik
- 33%33%
100001102202246, bgg016, bgg090, bgg096, bgg114, bgg137, bgg144, bgg148, bgg158, RedDice, Roshena
Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:
Przez lata ewolucji nasze ciało przyzwyczaiło się do warunków panujących na określonym terenie. Lud żyjący na podobnym obszarze ma taką samą fizjonomię, która ułatwia mu przeżycie. Inaczej zachowują się mieszkańcy Amazonii, Mongolii, Skandynawii czy Polski. Gdyby takiego reprezentanta wywieźć na zupełnie inny teren, pewno starałby jakoś dostosować go pod swoje potrzeby. W podobną sytuację rzuca graczy Terra Mystica. Nazwa gry to fantastyczna kraina, któa jest bogata w przeróżne tereny zamieszkiwane przez przez wiele ras. Niestety, jak to bywa w życiu, nie wszystkie rasy lubią wszystkie rodzaje terenów. Dlatego starają się zdominować różne obszary, zmieniając go pod siebie, zdobywając przy tym przychylność różnych kultów. [więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-30 20:45:33 przez Joanna
Terra Mystica zwróciła naszą uwagę – paradoksalnie jak na eurogrę – tematyką i klimatem. Planszowa opowieść o fantastycznych rasach zasiedlających dziewiczą ziemię – brzmi ujmująco, nieprawdaż? [więcej na Chaos in the Board World]
Dodano 2014-07-08 20:17:34 przez Joanna
Elfy, Olbrzymy, Kultyści, Trytoni… w wielu grach przygodowych możemy natrafić na takie istoty. Ale zobaczyć te rasy w grze ekonomicznej/strategicznej to j...
[więcej w serwisie Polgergeist]
Dodano 2014-02-14 22:05:57 przez jenny71
Elfy, tak jak Wiedźmy, kochają lasy. W jeziorach żyją Syreny lub Trytoni. Na pustkowiach można spotkać Czarnoksiężników, bądź Gigantów. Bagniska to ulubione miejsce dla Alchemików i Gremlinów. Górzyste tereny zdominowały Krasnoludy oraz Gnomy. Natomiast Fakirzy i Nomadzi są ludźmi pustyni. Jeśli szukasz Niziołków czy Kultystów, to znajdziesz ich na Łąkach.
Każda rasa upodobała sobie inny typ terenu, ale do ekspansji jest tych zawsze za mało. Dlatego też wszystkie razy nauczyły się przekształcać tereny tak, aby warunki były dla nich idealne. [Więcej na blogu Gry na planszy]
Dodano 2014-02-14 22:05:55 przez jenny71
Czy gra o terraformingu w klimatach fantasy i budowaniu osad może być ciekawa i grywalna? Pewnie, że tak. O ile za jej projektowanie wezmą się właściwe osoby. W przypadku Terra Mystica, te właściwe osoby to Jens Drögemüller i Helge
[więcej do poczytania w Gildii Gier Planszowych]
Dodano 2014-02-14 22:05:04 przez jenny71
Sięgając po Terrę Mysticę nie wiedziałam o grze nic. Dziwne, prawda? Ale prawda. Gra trafiła do mnie przypadkiem. Nie wiedziałam, że maczał w niej palce Uwe Rosenberg, nie wiedziałam, na czym polega, o co chodzi, w jakim jest klimacie, na jakiej mechanice bazuje, do jakiego celu dąży. Wiedziałam tylko, że taki tytuł istnieje i że…
[więcej w serwisie GamesFanatic]
Dodano 2014-02-14 22:04:55 przez jenny71
Kurierzy to cwane bestie. Trochę ich rozumiem – ich spryt wykształcił się na przestrzeni czasu, gdy obsługa klientów prywatnych stała się dość uciążliwa. Ale przecież klient nasz pan; nie może czuć się jego więźniem jak obecnie, gdy narzuca mu ultimatum, że albo odbierzesz teraz, albo nigdy. Bądź zostawią mu paczkę u sąsiadów nie powiadamiając go …
[więcej w serwisie Board Times]
Dodano 2014-02-14 22:04:52 przez jenny71
Terra Mystica w Internecie:
Grę dodał(a) bgg02 dnia 2014-01-02 22:32:04, ostatania modyfikacja 2014-05-30 15:35:47
|
|