Dane użytkownika powermilk
Login: | powermilk |
Ucho króla - A może od śledzia?
Intrygi i knowania dworskie to dość częsty temat w grach planszowych. Dominion, List miłosny, czy Maskarada to niektóre tytuły posiadające wspomnianą tematykę, które można wymienić. Niedawno w poczet podobnych gier doszło Ucho króla, autorstwa Konrada Perzyny, a wydane przez G3.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-08 10:41:55 przez powermilk
Osadnicy: Narodziny Imperium - Sięgnij po władzę
Jak się rodzi wielkie imperium? Po prostu. Ambitna cywilizacja wciela swoje plany w życie. Zaczyna rozwijać kulturę, podbija ziemię, rozbudowuje swoje budynki, zawiera nowe umowy. Prosta sprawa, prawda? Tego wszystkiego doświadczymy w grze Osadnicy: Narodziny Imperium
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-07 00:00:00 przez powermilk
Unita - Zjednoczenie Helwecji jest w twoich rękach
Nim Helwecja stała się jednym krajem była podzielona. Jej historia jest spisana krwią walk o wolność. Prymitywia, jako pierwsza sprzeciwiła się naciskom z zewnątrz. W ślad za nią poszły inne regiony, zaś niektóre nie chciały do rozłamu dopuścić. Między tymi nacjami zaczęły toczyć się boje. Okazuje się, że ratunkiem dla Helwecji jest magiczny portal. Próby zjednoczenia kraju doświadczymy grając w Unitę.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-02 00:00:00 przez powermilk
Time's up! Family - Czas mija w rodzinnym gronie
Time's Up! od jakiegoś czasu zajmuje pierwsze miejsce wśród gier imprezowych w serwisie BoardGameGeek. Od niedawna na rynku polskim jest dostępna wersja tego tytułu przeznaczona do rozgrywek rodzinnych. Czy to czas dla Time's Up! Family? Czy ten może już minął? Odpowiedzi szukajcie w recenzji.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-01 12:55:41 przez powermilk
Voodoo - Magiczna zabawa
Voodoo... Sztuka tajemna i czarna magia. Osoba, która zagłębia się w te tematy może wiele osiągnąć dzięki magii, jednakże najpierw musi przez inicjację. Wraz z towarzyszami będzie dobierać totemy używane w voodoo, aby zakończyć rytuał. Osoba, która zrobi to najszybciej, zostanie mistrzem Voodoo.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-01 11:57:54 przez powermilk
Zimowe Opowieści - Baśniowa opowieść o wojnie
Opowieści... Historie... Któż z nas ich nie lubi? Kto z nas ich nie tworzy? Budzą w nas emocje, są dla nas inspiracją, kreują naszą wyobraźnię, a nawet czasem wpływają na to kim jesteśmy i jak spostrzegamy świat. Niektóre z nich są bardziej znane, najczęściej spisane jako baśniowy opis walki dobra ze złem. Kto z nas bowiem nie zna Królewny Śnieżki, Szalonego Kapelusznika, Pinokia czy Blaszanego Drwala? Gra planszowa Zimowe Opowieści daje zupełnie inne spojrzenie na te postacie. Podzieliły się bowiem na dwie przeciwstawne frakcje: Zwolenników Reżimu Zimy i Rebeliantów Wiosny. Czy działania reżimowców zabiorą wszelką nadzieję na powrót wiosny? A może rewolucja się powiedzie i tyraniczna władza zostanie obalona?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-01 11:56:55 przez powermilk
Slavika: Równonoc - Wcześniej się broniliśmy, teraz atakujemy
Znów REBEL.pl sięgnął po słowiańskie klimaty. Marcin Wełnicki nieco zmienił mechanikę. Co to dało? Czy mamy do czynienia teraz z lepszym czy gorszym produktem? A może zupełnie innym? Fabuła przenosi nas tym razem na północ. Młoda księżniczka znana z poprzedniej części Slaviki dorosła, chcę rozszerzyć swoją władzę o Pomorze, dlatego wysłała tam najznakomitsze rody swojego grodu, aby podbijały krainy i zwalczały demony. Jednak Pomorskimi Krainami zainteresował się ktoś jeszcze: chrześcijanie…
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-10-01 11:55:52 przez powermilk
Munchkin z Karaibów - Symulator życia pirata
Życie pirata jest obarczone wieloma problemami. Abordaż nam się nie powiedzie, a nawet jeśli, to zdobyty okręt może okazać się słabym łupem, wiecznie ścigają nas reprezentacji krajów, którym się na przykrzaliśmy, zaatakować nas może jakiś potwór morski, nie mówiąc nic o innych piratach. Niestety, sojusze są bardzo kruche, bowiem osoba, którą uważaliśmy za kamrata, może okazać się podłym zdrajcą. Wszystko co wymieniłem występuje w grze Munchkin z Karaibów, więc mamy do czynienia z symulatorem życia pirackiego.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-13 10:42:27 przez powermilk
Kosmiczni piraci - Piractwo dla najmłodszych
Piraci zdominowali chyba każdą sferę życia. Owszem, najbardziej popularna jest ich działalność na Karaibach, ale wielu filmach czy książkach science-fiction opanowali kosmos. Nie inaczej jest w grze Egmont pod tytułem Kosmiczni Piraci. Owy tytuł stworzył Reiner Knizia, autor recenzowanego w tym cyklu Korsara. Egmont odświeżając tytuł odszedł od tradycyjnego piractwa umieszczając je w przestrzeni kosmicznej. Co z tego wszystkiego wyszło?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-13 10:37:52 przez powermilk
Tajemnicze Domostwo - Paranormalne śledztwo
Do miasteczka na prowincji w Anglii zawitała grupa niezwykłych badaczy zjawisk paranormalnych. Podejrzewa się, że dom, w którym od kilkunastu lat nikt nie mieszkał jest nawiedzony. Specjaliści od niecodziennych spraw wykonali seans spirytualistyczny, dzięki czemu nawiązali kontakt z duchem. I to z nie byle jakim. Byt z którym się porozumiewają to niespokojna dusza osoby, którą niesłusznie oskarżono o morderstwo, po czym ją zlinczowano. Jedynie czego pragnie, to uzyskać spokój, ale może to się stać jedynie, gdy zostanie oczyszczone jego imię. Niestety, nie będzie to prosty proces, bowiem duch nie może wprost poinformować kto jest odpowiedzialny za ten haniebny czyn. W zamian zsyła sny, które mają pomóc w znalezieniu sprawcy. Poszukiwacze mają jedynie kilka dni na dokonanie rekonstrukcji zdarzeń, bowiem nić kontaktu jest krucha i lada chwila może się zerwać. Wtedy jedyna szansa na zrehabilitowanie niesłusznie oskarżonego człowieka przepadnie, a sprawiedliwość nie zapanuje. Wejdziesz do Tajemniczego Domostwa?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-11 00:00:00 przez powermilk
Martinique - Poszukiwacze zaginionego skarbu
Pierwsza opisywana gra w tym cyklu dotyczyła abordażu, druga zaś traktowała ogólnie o burzliwości życia piratów, kolejna pokazywała zabawy korsarzy, gdy nie ma na horyzoncie żadnego obiektu do łupienia. Dzisiejsza opisywana pozycja będzie dotyczyła innego ważnego aspektu życia na morzu. Poszukiwania legendarnego skarbu. I to nie byle jakiego! A jak lepiej okryć się chwałą jak nie poprzez zdobycie ukrytego skarbu, przez który wielu śmiałków straciło życie? Zapraszamy na wyspę Martynikę.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-09 00:00:00 przez powermilk
Hook! - Gdy piraci się nudzą...
Elementy charakterystyczne dla pirata? No, szybki statek, drewniana noga, hak zamiast ręki i opaska na oku. Czy aby na pewno to wszystko? Oczywiście, że nie! Jeszcze skrzecząca papuga na ramieniu. Kiedy pirat się nudzi, nie jest dobrze. Wtedy warto z kamratami postrzelać do siebie łapiąc wystraszone papugi. Witamy w rzeczywistości Hook!.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-08-08 00:00:00 przez powermilk
Zero - Nic dodać, nic ująć
ero… Ciekawa cyfra, choć tak naprawdę oznacza nic. W arytmetyce ma ciekawe właściwości, dodając ją nie zmieni nam się wynik, używając do mnożenia dostaniemy 0, jako wykładnik potęgi zawsze zwróci nam wynik 1, a iloraz z dzielenia przez tę cyfrę jest niemożliwy do nieokreślona. Owa cyfra i sam symbol wydają się być fascynujące. Nic dziwnego, że stała się tematem gry Reinera Knizii, który jest doktorem matematyki. A zatem… cóż kryje w sobie Zero?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-07-29 00:00:00 przez powermilk
Zamek Kasteliny - Wyczuj skarb
Niewiele jest gier planszowych, w które z powodzeniem mogą grać pięcio-, czy sześciolatki. Owszem, każdy powie, że istnieją Pędzące Żółwie. Ale to jedna gra, dziecku może ona szybko się znudzić. Są jeszcze Potwory do szafy, lecz przedział wiekowy jest ograniczony, więc okaże się, że pociecha szybko z niej wyrośnie. Ratunkiem może okazać się Zamek Kasteliny.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-04-25 00:00:00 przez powermilk
Potwory do szafy - Memory z potworami
Podejrzewam, że większą część osób czytających ten tekst przed snem dręczył Potwór z Szafy wraz ze swoim kolegą, czyli Potworem spod Łóżka. Teraz jesteśmy starsi, więc mamy okazję zasypiać spokojnie, ale ten problem może dotyczyć naszych dzieci. Potwory do Szafy są potencjalnym remedium na senne dolegliwości.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-17 00:00:00 przez powermilk
Unboxing gry List Miłosny
Osoba znająca film Blue Velvet wie, że w tej wypowiedzi Frank Booth użył wiele niecenzuralnych słów. Ja trochę mam inne odczucia do listów miłosnych. Natomiast jeżeli chodzi o grę Seiji Kanai, która jest zatytułowana List miłosny, to kupiłem ją, bo była bardzo tania (12zł w przedsprzedaży w sklepie z mitycznym stworem znanych z powieści fantastycznych w nazwie :D).
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-05 10:35:01 przez powermilk
Pierwsze wrażenia z gry na blogu PowerMilka
List miłosny to prosta karcianka, w której gracze wcielają się w zalotników chcących uwieść księżniczkę Annette. Niestety, nasze zaloty zbiegły się w czasie z oskarżeniem matki księżnej o zdradę stanu
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-05 10:33:44 przez powermilk
CV - a jak przebiegnie Twoje życie?
Podejrzewam, że niemal każdy z was chciał choć raz zmienić niektóre swoje życiowe decyzje. Pewno nie wszystko, co planowaliśmy wyszło jak chcieliśmy. Wszystko wiąże się z decyzją. W grze CV prowadzimy pewną fikcyjną postać przez życie pomagając jej w wyborze życiowych opcji. Zapraszam do lektury.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-05 10:30:52 przez powermilk
Unboxing gry CV
Życie to proces składający się z szeregu różnych doświadczeń, które w mniejszym lub większym stopniu utrwalają się w pamięci, a tym samym mają znaczenie na dalsze etapy naszego funkcjonowania. W grze CV wydawnictwa Granna wcielamy się w fikcyjną postać, która przemierza różne etapy życia, a my jako gracze będziemy starali się ją prowadzić tak, aby jej życie było jak najlepsze.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-05 10:29:52 przez powermilk
Pierwsze wrażenia z gry na blogu PowerMilka
W CV zagrałem ze znajomymi oczekując na pociąg do Bydgoszczy. W grze prowadzimy fikcyjną postać przez życie, starając się unikać pecha, a zyskiwać doświadczenie poprzez wydarzenia z życia przynoszące szczęście, wiedzę, zdrowie, pieniądze czy relacje.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-03-05 10:28:14 przez powermilk
Budowa zamku - Memory w kasztelu
Każdy z nas zwiedzał zamek, widział w filmie lub wyobrażał sobie go podczas lektury książki. Niektóre z nich to naprawdę ciekawe budynki, które zachowały się aż do naszych czasów. Część z nich musiała być nieraz restaurowana. Inne noszą ślady pamięci w postaci ruin. Pewno widząc jakąś fortecę nie zdajemy sobie sprawy jaki trud musiał być włożony, aby ten budynek powstał. Jednak warto poświęcić chwilę grze Budowa Zamku i wcielić się w rolę budowniczego.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-01-21 00:00:00 przez powermilk
Kragmortha - Goblińskie zabawy w bibliotece
Rigor Mortisa i jego niesforne gobliny mogliśmy poznać dzięki grze Tak, Mroczny Władco! W wydanej niedawno grze Kragmortha Pan Straconych Ziem pracuje w swojej bibliotece. Jednak gobliny lubią przeszkadzać i również w niej buszują, podkradając magiczne księgi i wymyślając wszelkie psoty. Wykonując te figle nie chcą spotkać Mrocznego Władcy, bo wiedzą, że jego gniew będzie srogi...
[więcej w serwisie Polgergeist]
Dodano 2014-01-15 00:00:00 przez powermilk
Mistakos - Krzesło niepożądane
Krzesło to mebel, który jest ważnym elementem naszego życia. Miejsce siedzące zajmowane jest dość szybkim tempie, a to w autobusie, a to na mecz, czy też na wydarzenia kulturalne. Gra Mistakos wykorzystuje ten wynalazek jako element gry. Jak przebiega tytułowa walka o stołki? Zapraszam do lektury.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-01-07 00:00:00 przez powermilk
Milionerzy i bankruci - A ty do której grupy należysz?
Pieniądze. Wielu oszalało na ich punkcie, sporo nie musi się o nie martwić, część chce ich więcej i więcej. W Milionerach i bankrutach mamy do dyspozycji miliony dolarów. A co byście zrobili mając tyle pieniędzy? Oczywiście, że zaczęli wydawać. I ta czynność jest sensem gry. Jednak nie można przeholować i trzeba zachować umiar, bo nie wygramy mając mało gotówki... Brzmi interesująco? Tak właśnie jest.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-31 00:00:00 przez powermilk
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island - Przeklęta wyspa to dopiero początek...
Na pewno wiele razy słyszeliście tę historię. Syn bogatego kupca marzy o życiu na morzu, więc zatrudnia się na statku, a potem kończy jako rozbitek zmagając się z wyspą przez ponad 13 lat. Nie marzyliście by przez chwilę stać się Robinsonem? Nie chcieliście walczyć z siłami natury? Eksplorować kawałek lądu? Poznać tajemnice wyspy? Przyznam się, że osobiście chciałem przez kilka dni stać się rozbitkiem. Ze względu na fakt, że rzadko kiedy wsiadam na statek pewno mi się (Bogu dzięki!) nie uda, jednak na szczęście jest gra planszowa Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island, która pozwoli się przez jakiś czas wczuć w rolę rozbitka. Bierz mapę i lunetę, rzuć się wraz współtowarzyszami w wir przygody. O tej grze napisano bardzo dużo i ja bym mógł skończyć recenzję na słowach: "To genialna gra, zagraj!", ale znacie mnie, nie lubię niedomówień, więc i do tego produktu podejdę rzetelnie.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-30 00:00:00 przez powermilk
Ghost Stories - Nie zapomnisz tych historii
Każdy z nas w dzieciństwie słuchał historie o duchach. Każdy jakąś zna. Są one przerażające, emocjonujące, budzące strach i sprawiające, że ciarki przechodzą nam po plecach. Antoine Bauza proponuje nam swoją historię. Wu Feng, Władca Dziesięciu Piekeł, był tyranem, ale na szczęście dzielni wojownicy pokonali go, tym samym położyli kres jego rządom. Poprzysiągł zemstę, która nadchodzi. Jego urna, w której spoczywają prochy przeklętego władcy jest kluczem, aby on powrócił Nad wsią już unosi się duch Wu Fenga, zanim inkantacja zostanie zakończona minie trochę czasu, a wtedy reinkarnacja tyrana przyjdzie zniszczyć świat. Na szczęście mieszkańcy wioski wystawili swych najpotężniejszych kapłanów, którzy wypowiadając słowa egzorcyzmu są w stanie zniszczyć nadchodzące zło. Oczywiście, jeżeli zdążą wcześniej pokonać hordę piekielnych demonów, która chce zdobyć urnę. Tak mniej więcej przedstawia się fabuła kooperacyjnej gry Ghost Stories.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-30 00:00:00 przez powermilk
Zombicide - Gdy horda puka do drzwi...
Zombie to bardzo modny temat, sporo książek, gier wideo, komiksów, filmów, a nawet piosenek nawiązuje do ożywieńców. Dziwne, że jeszcze one chcą jeść mózgi, mi by się przejadły. Według mnie to dość mocno wyeksplorowana tematyka, ale powinno dziwić nikogo, że wkroczyła ona w planszówki. Tytułów z żywymi trupami jest dużo, zaczynając od rodzimych Zombiaków, przechodząc przez Zombi: Ratuj się kto może, a kończąc na City of Horror. Dlatego jak usłyszałem o Zombicide, nie bardzo zainteresowałem się grą, a gdy zobaczyłem cenę polskiej edycji (odpowiedzialne za nią jest wydawnictwo Black Monk, które jest znane przede wszystkim z serii Munchkin), to już w ogóle chciałem zapomnieć o tym tytule. Na szczęście moje zdanie zmieniło się po pierwszej rozgrywce. Szybko nabyłem swój egzemplarz i po zagraniu paru partii napisałem tę oto recenzję.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-29 00:00:00 przez powermilk
Neuroshima Hex 3.0 - Nowe szaty króla
Neuroshima Hex! to chyba największa seria wydawnicza wśród polskich gier planszowych. Podejrzewam, że ta gra jako jedyna osiągnęła u mnie 100 partii. Przez dłuższy czas w rankingu na BoardGameGeek była najwyżej notowanym polskim tytułem (przebił go Robinson Crusoe, czyli Portal pobił sam siebie). Edycja 2.5 się nieco zestarzała, więc z radością przyjąłem nowinę o wersji 3.0.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-29 00:00:00 przez powermilk
Tezeusz: Mroczna Orbita - Spacedrama na opuszczonej stacji kosmicznej
Kosmos... Wielka, nieogarnięta pustka... Marzenia o podboju kosmosu się realizują, człowiek dotarł na księżyc, łaziki badają Marsa, a dzięki wielkim teleskopom poznajemy odległe planety oddalone o lata świetlne. Wszechświat jest bardzo rozległy i powstały też teorie, że nie jesteśmy w nim sami. Czy po realizacji planu podboju kosmosu zrealizuje się może plan poznania inteligentnej rasy? Czy powstaną między rasami kosmiczne wojny? Tezeusz: Mroczna Orbita, nowa gra planszowa Michała Oracza (tak, tego od Neuroshimy Hex!), opowiada o bitwie pomiędzy pewnymi frakcjami na stacji kosmicznej Tezeusz. I wierzcie, nie ma spokoju na niej...
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-27 00:00:00 przez powermilk
Dziedzictwo: Testament diuka de Crecy - Rodzina jest najważniejsza!
Rodzina. Któż z nas nie kocha swojej? A tak bardziej na serio, to wiele osób z nas marzy o idealnej rodzinie, o tym aby ona była znana. Niezależnie on naszych wyobrażeń na jej temat, możemy spróbować wcielić się w głowę francuskiej familii, w okresie przed słynną rewolucją w tamtejszym kraju. Umożliwia to gra planszowa Dziedzictwo: Testament diuka de Crecy.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-10 00:00:00 przez powermilk
Zaginione Wyspy - Labirynt, cyklop i wieża
Nowe wydawnictwo na rynku i już wydaje własną autorską grę. W dodatku wydawnictwo jest bardzo rodzinne. Tak, to poznańskie wydawnictwo Mader. Zaginione Wyspy, bo tak zwie się wspomniana gra, to kafelkowa gra rodzinna, w której wcielamy się w kapitana statku czajacego się na skarby. Wszystko byłoby proste, gdyby nie fakt, że inni też chcą zdobyć wspomniane skarby, a jakby było mało cyklopi chcą udaremnić nam to zadanie.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-07 00:00:00 przez powermilk
Neuroshima Hex! Mephisto - Pożarty przez demona
Mefistofeles to bardzo znane imię demona. Nic dziwnego, że nazwano jego skróconym imieniem gigantycznego robala, który żyje w radioaktywnym kraterze. Ten nowy army pack jest bardzo wyjątkowy, bo posiada tylko jeden żeton atakujący.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-12-04 00:00:00 przez powermilk
Alternatywy 4 - Tam to dopiero się mieszkało...
Nie mam szans, aby pamiętać okres w dziejach Polski jakim jest komunizm. Wiem, że to był ciężki czas dla Polaków, więc aby umilić sobie życie często ukazywali komunizm w nieco humorystycznej formie. Pewno dlatego powstał serial Alternatywy 4. Niestety, ja obejrzałem dawno temu może ze trzy odcinki. Chciałem przygotować się do recenzji należycie i obejrzeć wszystkie odcinki, ale czas na to nie pozwolił. Jednak gra jest grą i powinna się obronić, nawet jak ktoś nie zna serialu.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-21 00:00:00 przez powermilk
Rancho - Stary McDonald rancho miał
Wieś kojarzy się spokojnym życiem i sielanką. Jednak nie jest tak naprawdę łatwo, rolnik musi rano wstać, doglądać zwierząt, dbać o swój teren i uważać, by drapieżniki nie podeszły zbyt blisko. Podobna sprawa ma się, gdy ktoś posiada ranczo. W grze zatytułowanej właśnie Rancho będziecie konkurować ze sobą o miano najlepszego rancza w okolicy. Podejmiesz się wyzwania?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-08 00:00:00 przez powermilk
Relic Runners - Indiana Jones do odstawki?
Któż nie chciał być jak Indiania Jones? Życie pełne przygód, poszukiwań, wypraw po tajemnicze artefakty. Ech... Niektórzy mogą sobie tylko pomarzyć o takim losie. Jednak jeżeli ktoś lubi planszówki może stać się na chwilę poszukiwaczem przygód w grze Relic Runners.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-08 00:00:00 przez powermilk
Strajk! Skok do wolności - Mamy prawo do strajku
Młodzi ludzie, podobnie jak ja, pewno nie są w stanie wyobrazić sobie jak ciężkim okresem w dziejach historii naszego kraju był komunizm. Liczne protesty, które nasiliły się w latach 60. i 70. pokazały jak słaba jest władza PRL-u. Jednak sierpień 1980 r. przyniósł ze sobą nową nadzieję. A wszystko przez strajk.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-06 00:00:00 przez powermilk
Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów - Na podbój galaktyki!
Kosmos to nieznana mam jeszcze przestrzeń. Powstało wiele teorii o życiu i genezie planet w nieprzemierzonym wszechświecie. Duża liczba filmów, książek czy gier wideo jest osadzonych w przestrzeni kosmicznej. Wyobraźnia ludzka kreowała obrazy międzygalaktycznych imperiów tworzących różne sojusze i prowadzących wojny za pomocą wielkich statków. Oczywiście, nie zabrakło gier planszowych, które są osadzone w jakimś uniwersum science-fiction. Jako, że piszę obecnie o grach karcianych, nie może zabraknąć wielkiego faworyta wielu osób, czas na Race for the galaxy
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-05 00:00:00 przez powermilk
Wikingowie: Wojownicy Północy - Kim jesteś? Jesteś wikingiem!
Wikingowie kojarzą się z bandą dzikusów, którzy płynęli na wielkich statkach łupiąc, paląc wioski i zdobywając kobiety tamtejszych mieszkańców. W zasadzie w grze planszowej wydawnictwa REBEL.pl zatytułowanej Wikingowie: Wojownicy Północy ten obraz nie jest zdecydowanie inny, no może nieco łagodniejszy. Każdy gracz wciela się w postać jarla (przywódcy) grupy wikingów, która pływa na drakkarze (statku) chcąc złupić wioski i zdobyć w ten sposób córki thana (władcy) wioski. To jedyny sposób, aby zdobyć koronę Konunga. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie ten potwór morski...
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-04 00:00:00 przez powermilk
111: Alarm dla Warszawy - Tym razem bombowce nad stolicą
Całkiem niedawno zrecenzowałem grę 303. Ze względu na dzisiejszą datę (111 = 1.11 a także pamięć o polskich pilotach) postanowiłem zrecenzować kontynuację tej gry, czyli 111. Czasowo przenosimy się nieco wcześniej, nasi lotnicy będą dzielnie bronić Warszawy we wrześniu 1939 r.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-11-01 00:00:00 przez powermilk
Nowa Era - Wojna nigdy się nie zmienia
Nowa Era to samodzielny dodatek do gry 51. Stan. Co zmienia, co dodaje i przede wszystkim jaki jest do pierwowzoru? Na to wszystko odpowiem w poniższej recenzji. Jeżeli ktoś nie chce zapoznawać się z recenzją podstawki powiem szybko, że spodobało mi się pełno rzeczy, ale drażniło mnie parę rzeczy: przede wszystkim brak negatywnej interakcji, losowość związana z Liderami, kiepska instrukcja i słaby tryb solo. A co oferuje Nowa Era?
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-10-30 00:00:00 przez powermilk
51. Stan - Czas odbudować te zgliszcza
Świat przedstawiony w Neuroshimie mogliście poznać dzięki Miesiącowi z Neuroshimą Hex! oraz recenzjom gier Konwój i The Ressistance: Agenci Molocha. Brudny świat wyniszczony przez wojny nuklearne. Jednak nie wszystko stracone, jeszcze jest nadzieja. Federacja Appalachów, Gildia Kupców, Nowy Jork i Sojusz Mutantów chcę stworzyć nowy symbol Ameryki, chce zbudować 51. Stan. Oczywiście każda z frakcji chce zrobić po swojemu i tu tkwi ten szkopuł.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-10-29 00:00:00 przez powermilk
Wilki i owce - I po co ci to pastwisko przy lesie?
Chyba największym marzeniem każdego bacy jest mieć największe stado owiec w okolicy. Duże stado, to też duże pastwisko, dlatego musi on dobrze gospodarować terenem i nim zarządzać. Nie może sobie pozwolić, by inni bacowie korzystali z jego obszaru. Ponad to tworząc pastwisko przy lesie musi uważać na wiecznie głodnego wilka. W grze Wilk i owce wcielamy się postać takiego bacy, co konkuruje z innymi o największe stado w okolicy.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2013-10-21 00:00:00 przez powermilk