Boże Igrzysko: MAGNACI
Rok pierwszego wydania: 2014
Essen 2015
Liczba graczy: 2-5
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok 90 min.
Projektant: Jaro Andruszkiewicz, Waldek Gumienny
Kategoria: karciane, na podst. książki/filmu
Mechanika: area control, auction/bidding, hand management
System Klasyfikacji Umiejętności: F5.Zdolności negocjacyjne, H1.Historia
Ocena BGG: 7.12 (250 użytkowników)
Wydawca: Phalanx Games Polska
Polskie wydanie (2014)
Opis gry
Boże Igrzysko: MAGNACI, to nowoczesna gra planszowa przeznaczona dla 2 – 5 graczy, o czasie rozgrywki nieprzekraczającym 90 minut. Gra przedstawia dzieje Rzeczpospolitej Obojga Narodów, od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej (XVI w.) aż po Targowicę i upadek państwa polsko - litewskiego (XVIII w.).Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy.
Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z nich, postaci to ludzie w historii wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale znaleźć w talii można i ludzi małych, zdolnych zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie im się powierzy… Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali, uczynią dla jego rodu wiele.
Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu- polityki wewnętrznej państwa a także odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
Grającego w MAGNATÓW czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy a ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale jak wtedy gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk chroniących kraj przez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy starczy determinacji by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami? No i co zrobić z Kmicicem?
Opinie użytkowników
Nie ma jeszcze żadnej opinii.