The Jelly Monster Lab
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba graczy: 2-5
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok 45 min.
Projektant: Adela Torre
Kategoria: karciane
Mechanika: hand management, trading, set collection
Ocena BGG: 4.93 (7 użytkowników)
Opis gry
Stań się szalonym naukowcem wykonującym eksperymenty w sześciu różnych labolatoriach aby stworzyć swojego unikalnego potwora!Skrócone zasady
Cel gry: Zdobyć jak najwięcej punktów za stworzone potworyTworzenie potwora: Każdy potwór składa się z:
- oczu: może mieć jedno, dwoje lub troje oczu
- buzi: może mieć uśmiech albo grymas
- ciała: może być czerwone, zielone, różowe bądź niebieskie
Każdy potwór tworzony jest też w jednym, konkretnym laboratorium (z 6 dostępnych).
Każda z części potwora występuje w określonej ilości i widać to na ściądze.
Liczba punktów to cyfra w gwiazdce - zarazem oznacza jak trudno jest takiego potwora złożyć (tzn. na im mniej pospolitych fragmentach bazuje).
Zasady gry: Gracze na zmiany wykonują swoje tury. W czasie swojej tury gracz musi przemieścić się do sąsiedniego laboratorium (z wyjątkiem tych w których już był - określa to żeton w kolorze gracza) lub do środkowej talii talii.
Środkowa talia to talia eksperymentów, więc wejście tam wiąże się zawsze z pociągnięciem dodatkowej karty eksperymentu. Jeżeli gracz ma już 5 kart na ręce to nie może tam wejść (jest to limit kart na ręce). Jeżeli nie może też pójść do innego laboratorium zmuszony jest pozostawić jedną kartę w laboratorium, w którym się znajduje i tym samym traci kolejkę.
Gracz, który wchodzi do laboratorium może między nim a swoją ręką przenosić dowolną ilość kart pamiętając o limicie kart na ręce (5 kart). Mogą to być zarówno karty eksperymentów jak i części potwora.
Aby stworzyć potwora gracz musi w odpowiednim laboratorium zostawić zarówno części potwora jak i kartę eksperymentu. Potwór jest stworzony dopiero w momencie kiedy inny gracz odwiedzi to laboratorium (po to m.in. są znaczniki śladu - by zaznaczyć kto był ostatnio i być może stworzył potwora). Po stworzeniu potwora kartę eksperymentu przekazuje się twórcy (osobie, która ją tam umieściła) i stanowi ona jego punkty. CZĘŚCI POTWORA ZOSTAJĄ W LABORATORIUM I MOŻNA JE WYKORZYSTAĆ NAWET W TEJ SAMEJ TURZE DO STWORZENIA POTWORA!
Koniec gry: Jeżeli ktoś stworzy odpowiednią liczbę potworów (od jednego do sześciu - zależne od ustawień stołu) to od tego momentu gra się kończy po turze gracza, który wszedł na środkowy stos. Punkty to cyfry w gwiazdkach i na ich podstawie określa się zwycięzcę.
Źródło: http://pl.doc.boardgamearena.com/Gamehelpthejellymonsterlab
Opinie użytkowników
Nie ma jeszcze żadnej opinii.