Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
111

Średnia ocena: 6.95 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

111

Rok pierwszego wydania: 2013


Liczba graczy: 2

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok 15 min.


Projektant: Karol Madaj, Tomasz Ginter

Mechanika: dice rolling


Ocena BGG: 6.78  (16 użytkowników)


Wydawca: Instytut Pamięci Narodowej

Polskie wydanie (2013)



Opis gry

111 jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę.

Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.

Opinie użytkowników

Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

Zobacz rozkład ocen

Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


Historia Polski: 111

Babciu, opowiedz jak to było za czasów gdy byłaś młoda? Do dziś pamiętam te wieczorne opowieści snute po ciemku gdy leżeliśmy w łóżkach. Były różne, ale z nich poznałam czasy II Wojny Światowej. Babcia opowiadała o bombardowaniu Trzebini w 1939 r., o tym jak musieli uciekać, chaosie, strachu, głodzie; o tym jak kryła męża pod płaszczem w kamieniołomie, by go Niemcy nie aresztowali; o radiu, które nielegalnie słuchali i kłopotach z donosami. Żywa lekcja historii.
[więcej na blogu Znad Planszy]

Dodano 2014-02-16 13:02:25 przez Joanna



111 Alarm dla Warszawy!

Rok 1939. Pierwszy dzień września. Państwo polskie, które zdążyło zaledwie zachłysnąć się wolnością i szansą na świetlaną przyszłość, musi stawić czoła kolejnemu zagrożeniu. Odżywają słowa przeszło stuletniej pieśni – Warszawianki – nawołującej do obrony ojczyzny. Podobny apel wysuwa Antoni Słonimski pisząc: Ogłaszam alarm dla miasta Warszawy. Niech trwa! Dziadek zawsze opowiada o tych wydarzeniach z wielką emfazą, ale ja nigdy nie potrafiłam dostatecznie zrozumieć jego emocji. Tak było aż do pierwszej partii „111″. To kolejny świetny projekt edukacyjny IPN-u, który sprawia, że poznawanie historii jest ciekawe, a w połączeniu z planszą może przerodzić się w pasję.
[więcej w serwisie GamesFanatic]

Dodano 2013-11-20 00:00:00 przez Joanna



111: Alarm dla Warszawy - Tym razem bombowce nad stolicą

Całkiem niedawno zrecenzowałem grę 303. Ze względu na dzisiejszą datę (111 = 1.11 a także pamięć o polskich pilotach) postanowiłem zrecenzować kontynuację tej gry, czyli 111. Czasowo przenosimy się nieco wcześniej, nasi lotnicy będą dzielnie bronić Warszawy we wrześniu 1939 r.
[więcej na blogu Powermilka]

Dodano 2013-11-01 00:00:00 przez powermilk


111 w Internecie:



Profil gry na BoardGameGeek.com

Ocena gry w/g użytkowników BGG: 6.775. Grę oceniło 16 użytkowników.
BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
[kliknij po więcej informacji o grze]


Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-03 00:22:32, ostatania modyfikacja 2014-05-30 15:24:02