Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
Enclave: Zakon Krańca Świata

Średnia ocena: 6.94 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

Enclave: Zakon Krańca Świata

Rok pierwszego wydania: 2013

Essen 2013


Liczba graczy: 2-4

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok 120 min.


Projektant: Krzysztof Wolicki

Kategoria: przygodowe, na podst. książki/filmu

Mechanika: worker placement, card drafting


Ocena BGG: 7.08


Wydawca: G3

Polskie wydanie (2013)



Opis gry

Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł.
Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.

Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.
Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe.
Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom.
I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże.
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
  • ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
  • ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
  • zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
  • zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
  • wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
  • wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
  • udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
  • skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”


  • Opinie użytkowników

    Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

    Zobacz rozkład ocen

    Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


    Recenzja na blogu "W pajęczej sieci"

    Maję Lidię Kosakowską ceni wielu miłośników fantastyki, na co autorka, takich książek jak Siewca wiatru czy Zbieracz burz, w pełni sobie zasłużyła. Jedną z bardziej znanych powieści pisarki jest dwutomowy Zakon krańca świata, opisujący futurystyczną, ponurą a zarazem odmienną wizję świata po tym jak zakończyło się to co znamy. Enclave jest grą strategiczną wprowadzającą graczy do właśnie tego zniszczonego i podzielonego na dwie części, a raczej wymiary, świata, gdzie gildie walczą o artefakty Mistrzów Blasku, które dla ludzkości pozostawionej w zgliszczach starej Ziemi, są darem ratującym życie. Uniwersum ciekawe, materiał na grę olbrzymi, ale jak widać nie zawsze to wystarcza. Czasem garść dobrych pomysłów to za mało aby cały mechanizm był interesujący.
    [więcej w Pajęczej Sieci]

    Dodano 2014-06-01 11:03:55 przez Vermin



    Unboxing na blogu "W pajęczej sieci"

    Z dniem dzisiejszym zaczynam nowy cykl mini artykułów, w których będę prezentował to co na bierząco otrzymuję od wydawców do recenzji. Najczęściej dostaję kilka gier na raz, więc unboxingi powinny was zainteresować. Po za tym aby napisać solidną recenzję przekrojową, z kompletnym opisem grup testowych, nieraz potrzeba naprawdę dużo czasu. Dlatego warto zaprezentować gry w momencie ich otrzymania, aby już na starcie można było sobie samemu wyrobić o nich wstępną opinię. Przynajmniej w kategorii "cena do jakości".
    [więcej w Pajęczej Sieci]

    Dodano 2014-06-01 11:03:31 przez Vermin


    Enclave: Zakon Krańca Świata w Internecie:



    Profil gry na BoardGameGeek.com

    Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.075.
    BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
    [kliknij po więcej informacji o grze]




    Profil gry na gra24h.pl

    Encyklopedia Gier Planszowych
    Zbiór informacji o popularnych grach planszowych dostępnych w Polsce
    [kliknij po więcej informacji o grze]

    Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-02 23:55:10, ostatania modyfikacja 2014-05-30 15:27:44