Kahuna
Rok pierwszego wydania: 1998
Liczba graczy: 2
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok 30 min.
Projektant: Günter Cornett
Kategoria: abstrakcyjne
Mechanika: area control, card drafting, hand management
Ocena BGG: 6.66 (4020 użytkowników)
Opis gry
Dwóch kapłanów władających magią Kahuny zapragnęło przekonać się który z nich ma większą moc. W tym celu wybrali 12 bezludnych wysp - używając swoich magicznych mocy będą budować pomiędzy nimi mosty, aby zdobyć nad poszczególnymi wyspami pełną kontrolę. Z każdą kolejną zdobytą wyspą rośnie moc kapłana...Bogowie zaś śledzą z niebios te zmagania aby na koniec orzec, który z nich jest potężniejszy.
Skrócone zasady
Plansza przedstawia 12 wysp połączonych przerywanymi liniami - to miejsca w których będziemy wznosić mosty.Celem jest zdobycie kontroli nad większością wysp. Z kolei kontrolę nad wyspą zdobywa się poprzez wybudowanie więcej niż połowy dostępnych mostów dla danej wyspy. Wybudowanie mostu polega na zagraniu karty z nazwą wyspy i położeniu znacznika mostu na jednej z wolnych linii łączących daną wyspę z inną wyspą. Gracz może rónież zburzyć most zagrywając dwie karty - muszą to być karty przedstawiające obie wyspy pomiędzy którymi leży most, lub dwie takie same karty z nazwą jednej lub drugiej wyspy (np. most pomiędzy wyspami Huna i Elai burzy układ kart HUNA - ELAI , HUNA - HUNA lub ELAI - ELAI).
W swojej turze gracz może zagrać do pięciu kart - może tymi kartami zarówno budować jak i burzyć. W momencie gdy zdobywa przewagę, na którejś wyspie - umieszcza na niej swój znacznik i zdejmuje z tej wyspy wszystkie mosty przeciwnika. W wyniku tego posunięcia może się tak zdażyć (i często się zdarza), że przeciwnik traci przewagę na którejś z sąsiednich wysp i musi zdjąć z niej swój znacznik. Swoją turę gracz kończy dobierając kartę albo z trzech odkrytych na stole kart, albo jedną z wierzchu zakrytej talii. Może też zrezygnować z dobierania kart - wtedy jego przeciwnik będzie musiał dobrać kartę. Istnieje limit 5 kart na ręce, więc przed dobraniem, w takiej sytuacji - gracz musi jedną kartę odrzucić.
Gra trwa 3 rundy - punktacja liczona jest po każdej z nich. Po pierwszej rundzie gracz, który kontroluje więcej wysp zyskuje 1 pkt. , po drugiej rundzie gracz, który sprawuje kontrolę nad większością wysp zyskuje 2 pkt. , po trzeciej rundzie zwycięzca otrzymuje tyle punktów ile wynosi różnica w ilości kontrolowanych wysp pomiędzy graczami. Punkty się sumuje i wygrywa gracz z wiekszą iloscią punktów.
Opinie użytkowników
Nie ma jeszcze żadnej opinii.