Używamy ciasteczek. Zawsze możesz je wyłączyć, ale nie będziesz mógł wtedy korzystać z serwisu jako zalogowany użytkownik.     X    
   
Mage Knight

Średnia ocena: 8.20 / 10

Zaloguj się aby oceniać gry

Mage Knight

Mage Knight Board Game

Rok pierwszego wydania: 2011

Essen 2011


Liczba graczy: 1-4

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok 150 min.


Projektant: Vlaada Chvátil

Kategoria: strategiczne, przygodowe

Mechanika: tile placement, dice rolling, card drafting, role playing, hand management


Ocena BGG: 8.15  (8419 użytkowników)


Wydawca: Lacerta

Polskie wydanie


Dodatki: Mage Knight Board Game: The Lost Legion


Opis gry

Przemierzaj ziemie, zdobywaj sprzymierzeńców!
Mage Knight to gra, w której wcielasz się w jednego z czterech potężnych Rycerzy, aby odkrywać (i rządzić) zakątkiem wszechświata pod kontrolą Imperium Atlantydy.
Zbuduj swoją armię, zapełnij swoją talię potężnymi zaklęciami i akcjami. Zbadaj jaskinie i lochy, a ostatecznie pokonaj potężne miasta kontrolowanych przez niegdyś potężną frakcję!
Nie będziesz jednak jedynym Rycerzem podróżującym po tych ziemiach (chyba, że grasz sam). I choć przeciwnicy mogą być potężnymi sprzymierzeńcami, tylko jeden z Was będzie na koniec każdej kampanii cieszyć się zwycięstwem, jako najpotężniejszy władca okolicznych ziem.
Mage Knight to efektownie wydana, niezwykła hybryda, łącząca w sobie elementy gier RPG, budowania talii i tradycyjnej gry planszowej.
Członkowie grupy plądrującej zaginione miasto Smoczej Bramy - znani jako „bohaterowie” - nawet nie wiedzieli, że to właśnie oni przyczynią się do unicestwienia świata, jaki znali.
Myśleli, że odniesienie do bramy w nazwie miasta było tylko apokryficzne. Zaskoczył ich widok prawdziwej - jak się potem okazało - magicznej bramy, pod dawno zapomnianym miastem.
„Bohaterowie” w swojej naiwności otworzyli ją, a ona w okamgnieniu ich zgładziła. Magiczne Kamienie, które znajdowały się za nią, stanowiły bowiem najbardziej skoncentrowaną substancję magiczną jaka kiedykolwiek istniała. Po otwarciu bramy kamienie eksplodowały, zbierając straszliwe żniwo w postaci milionów ofiar i chaosu, który położył kres panowaniu wielu ówczesnych władców.Przełom, jak wszyscy pamiętamy, nastąpił dopiero 32 lata temu. Od tego czasu wiele różnych frakcji zdołało częściowo odbudować utraconą władzę. Niegdyś groźne Imperium Atlantii stara się ponownie zjednoczyć swe ziemie zmagając się z nieustającymi atakami Orków - chanów. Dawniej Orkowie zadowalali się najeżdżaniem na przygraniczne krainy, nie zapuszczając się głębiej. Teraz pogłoski o innych, potężnych stworzeniach - być może pod kontrolą Atlantów - mocno ich zaniepokoiły. Poczuli, że czas ich swobody dobiega końca.
Tymczasem, kolejne twierdze padają pod naporem szalejących hord armii chanów. Krążą też pogłoski, że cesarz, obawiając się ostatecznego ataku na najpotężniejsze miasta królestwa, mobilizuje coraz silniejszą armię obronną i zwraca się o pomoc do dawnych, obecnie zapomnianych, sojuszników.
W kilku najstarszych grobowcach znajdujących się pod Imperium, wylęgają się poczwarki Draconum. Obecnie są w końcowej fazie dojrzewania. Nowe pokolenie Draconum, które wkrótce opuści te starożytne inkubatory, jest całkowicie nową generacją. Są niepodobne do żadnych stworzeń, jakie kiedykolwiek ziemia widziała. Ci dawno zapomniani najeźdźcy przebudzili się zgodnie z przepowiednią, mówiącą o tym, że niebawem wyłoni się lider ich gatunku. Dopóki przepowiednia się nie dopełni, będą siać zniszczenie, podbijać krainę i zdobywać coraz większą władzę.
Gdy sytuacja wydawała się beznadziejna, kraj cierpiał pod najazdami Orków, a Draconum zaczęły wychodzić ze swoich podziemnych wylęgarni, na scenie pojawiła się trzecia siła, których chłopi nazywali Rycerzami Magii-Mage Knights. Rycerze ci niejednokrotnie udowodnili, że są biegli zarówno w zaklęciach, jak i w orężu. Nikt nie wie, kto ich wysłał, ani dlaczego.
Niektórzy ludzie wielbią ich jako bohaterów i wyzwolicieli. Pragną dołączyć do ich armii, ponieważ wierzą, że z ich potęgą mogą przyczynić się do prawdziwej stabilizacji. Większość jednak boi się ich i zamyka bramy miast, ponieważ Mage Knight są dziwni i nie zdradzają tego, co motywuje ich do działań. W ciągu zaledwie kilku dni, garstka Mage Knight przemierzyła prawie cały kraj. Innym, wielkim armiom, zajęłoby to miesiące. Jedyną wskazówką co do ich intencji jest to, że wyraźnie zmierzają do stolicy. Dziś w nocy dotrą do jej murów ...
Jesteś Rycerzem Magii, który otrzymał od Rady Pustki rozkaz najechania Imperium Atlantii. Już dawno zapomniałeś, że oddałeś swą niezależność w zamian za siłę i władzę konkurującą z boską. W zamian, Rada prosi tylko o lojalność. Zostałeś właśnie oddelegowany do przeprowadzenia misji bez kwestionowania jej intencji. Twoją nagrodą za nieustające posłuszeństwo będzie: sława, władza, wiedza i skarby. Cokolwiek zdobędziesz podczas swojej misji, będziesz mógł zatrzymać na własność. Masz też pełną swobodę odnośnie tego, czy będziesz współpracować, czy też konkurować z innymi Mage Knight podczas wykonywania rozkazu Rady Pustki.Być może, pewnego dnia, będziesz żałował swojej decyzji dołączenia do grona Pustki. Teraz jednak maszerujesz w kierunku sylwetki miasta na horyzoncie.
Każda gra w Mage Knight jest rozgrywana zgodnie z jednym ze scenariuszy znajdujących się w instrukcji. Pomimo swojej nazwy, scenariusz nie jest zapisem ściśle określonych kroków w grze. Scenariusz ustala podstawowe wytyczne oraz cel danej rozgrywki. Każda rozgrywka jest inna dzięki: losowo zbudowanej mapie, różnym kartom do zdobycia i różnym wrogom do pokonania. Możesz próbować grać kolejno każdy scenariusz lub rozgrywać tylko te, które najbardziej ci odpowiadają.
Scenariusze dzielą się na konfrontacyjne i kooperacyjne. Gracze mają pełną dowolność w wyborze najbardziej odpowiadającego im wariantu.
Jeśli lubisz grę Magia i Miecz (Talisman), to Mage Knight z pewnością przypadnie ci do gustu. Weź jednak pod uwagę, że ta gra jest znacznie bardziej rozbudowana.
Zanim zaczniesz czytać Reguły gry, obowiązkowo najpierw przeczytaj Przewodnik!

Opinie użytkowników

Nie ma jeszcze żadnej opinii. Możesz być pierwszy...

Zobacz rozkład ocen

Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:


Bez względu na to, czy jesteś miłośnikiem gier, w których klimat wycieka brzegami planszy, czy
raczej lubisz optymalizacyjne wyzwanie, po których mózgowi przybywa kilka fałd: oto gra dla Ciebie!
Mage Knight to dla wielu idealna gra planszowa, perfekcyjnie łącząca to, co w grach najczęściej cenimy: niebanalną mechanikę oraz klimatyczną opowieść.

TUTAJ znajdziesz moje pierwsze wrażenia z gry, znajduje się tam m.in. bardziej szczegółowa ocena jakości wydania.
[więcej na blogu Gram Niebieskim]

Dodano 2014-02-28 23:50:15 przez Joanna



Mage Knight – rzut okiem | yosz

Through the Ages / Cywilizacja: Poprzez Wieki to jedna z moich trzech ulubionych gier. Nie przeszkadza mi losowość kart (czyli dlaczego te cuda i technologie wychodzą nie wtedy kiedy trzeba) , czy czasem długi czas oczekiwania na swoją turę (czyli „Idę wyrzucić śmieci, a ty zrób swój ruch”), narzekam na silny akcent militarny gry ale i tak gram (czyli dlaczego nie dajecie mi się spokojnie rozwijać, przecież nikomu nie wadzę). Autorem tej gry jest Vlaada Chvatil – czeski projektant tą jedną pozycją zaskarbił sobie mój dozgonny szacunek. Kolejnymi pozycjami jednak nadszarpnął mój kredyt zaufania – Galaxy Trucker jest wprawdzie świetny, ale już Space Alert zupełnie mnie nie porwał, a Dungeon Lords zniechęcił. Lekkie imprezowe gry w stylu Bunny Bunny Moose Moose czy Sneaks & Snitches nie pasowały mi do wizerunku projektanta wielkiej gry jaką jest Through the Ages. Powoli więc straciłem zainteresowanie nowymi grami tego pana.
[więcej w serwisie GamesFanatic]

Dodano 2014-02-14 22:41:17 przez jenny71



Mage Knight, część 1 - Prezentacja gry i rozgrywka solo

Vlaada Chvátil większość graczy kojarzy z takimi tytułami jak Władcy podziemi, Pupile podziemi czy Galaxy Trucker. Jednak w 2011 światło dzienne ujrzała jedna z jego najlepszych, jeśli nie najlepsza, gier, o wręcz piorunującym, względem poprzedników, poziomie trudności, za to w zamian dająca niesamowitą zabawę. Mowa oczywiście o Mage Knight, który w tym roku dzięki wydawnictwu Lacerta został spolonizowany i wydany, co spotkało się z wielkim zadowoleniem nie tylko wśród fanów gatunku. Mage Knight to jeden z kolosów i nie chodzi tutaj o rozmiar pudełka, które i tak jest solidnych rozmiarów. Aby w pełni opanować wszystkie niuanse mechaniki, trzeba nad nią spędzić z kilka godzin, grając w pojedynkę. Owszem, w pojedynkę, gdyż rozgrywkę da się prowadzić od 1 do 4 osób. W tej części recenzji Mage Knight, zostanie przedstawiona zawartość pudełka, opis jakości komponentów, skrócony opis rozgrywki oraz wrażenia z rozgrywek solo. Ocena końcowa będzie zaś dotyczyła wariantu jednoosobowego, a nie całej gry. W drugiej części, która pojawi się na początku kwietnia, zostanie opisany tryb wieloosobowy, scenariusze i wrażenia grup testowych. Zatem zapraszam do świata Vlaada Chvátila i jego wizji magów.
[więcej w Pajęczej Sieci]

Dodano 2014-02-14 22:40:49 przez jenny71



Pierwsze wrażenie: Mage Knight gra planszowa

ak już pisałem przełamałem swoją niechęć do gier w tematyce fantazy i zdecydowałem się na kupno Mage Knight. Nie pierwszy raz skusił mnie rekomendowany wariant solo ale także wielka popularność tego tytułu i masa zachwyconych graczy. Ale najbardziej chyba skusiło mnie nazwisko autora- Vlaady Chvatila twórcy mojej ulubionej Cywilizacji poprzez wieki. Co do tematyki- nie taki diabeł straszny- zwłaszcza, że Mage Knight nie jest tak naprawdę tylko i wyłącznie kipiącą tematem przygodówką ale bardziej grą w stylu euro, mocno optymalizacyjną w tematyce fantazy.
[więcej okiem Planszoholika]

Dodano 2014-02-14 22:40:13 przez jenny71



Mage Knight

Widziałem wiele gier, na które był tak potężny hype, że w momencie premiery biły rekordy sprzedażowe. Tyle, że zwykle były to gry komputerowe. W zeszłym roku poznałem jednak grę planszową, która miała równie silna pozycję. Nakład

[więcej do poczytania w Gildii Gier Planszowych]

Dodano 2014-02-14 22:39:30 przez jenny71



Mage Knight

Z produktami WizKids zetknąłem się po raz pierwszy w jednym z wrocławskich Empików podczas poszukiwania nowego numeru Świata Gier Planszowych. Były to figurki z...

[więcej w serwisie Polgergeist]

Dodano 2014-02-14 22:39:26 przez jenny71



Mage Knight część 2 - scenariusze i rozgrywka multi

Dużo czasu upłynęło od publikacji pierwszej części recenzji Mage Knight, w której to opisałem podstawowe mechaniki gry, zawartość pudła oraz oceniłem rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Teraz przyszedł czas na danie wam, graczom, drugiej części w której znajdziecie ocenę scenariuszy jakie są dostępne w grze, wskazówki jak tworzyć własne scenariusze, różne formy rozgrywek wieloosobowych oraz, najważniejsze, wrażenia grup testowych. Jako że Mage Knight do krótkich gier nie należy, a dodatkowo posiada dużo mini zasad, które mogą się aktywować w zależności od typu scenariusza, tekst tutaj prezentowany również będzie dość obszerny, choć, mam na dzieję, na tyle przejrzysty, że każdy znajdzie to czego szuka.
[więcej w Pajęczej Sieci]

Dodano 2014-02-01 00:00:00 przez Joanna



Mage Knight - wideorecenzja gry

Witamy w kolejnej wideorecenzji. Dzisiaj Tomek przygotował krótką prezentację gry Mage Knight, gdyż jak się okazało kilka osób chciało taki materiał zobaczyć. Jest to pierwsza część, obejmująca tylko podstawkę. Druga odsłona, przedstawiająca dodatki w przygotowaniu.
[Zobacz film na Youtube]

Dodano 2014-01-31 00:00:00 przez Joanna


Mage Knight w Internecie:



Profil gry na BoardGameGeek.com

Ocena gry w/g użytkowników BGG: 8.15142. Grę oceniło 8419 użytkowników.
BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
[kliknij po więcej informacji o grze]




Profil gry na gra24h.pl

Encyklopedia Gier Planszowych
Zbiór informacji o popularnych grach planszowych dostępnych w Polsce
[kliknij po więcej informacji o grze]

Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-02 23:49:23, ostatania modyfikacja 2014-05-30 15:30:48