Gra o tron (first edition)
A Game of Thrones (first edition)
Rok pierwszego wydania: 2003
Liczba graczy: 3-5
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok 180 min.
Projektant: Kevin Wilson, Christian T. Petersen
Kategoria: strategiczne, na podst. książki/filmu
Mechanika: auction/bidding, hand management
Ocena BGG: 7.37 (8439 użytkowników)
Wydawca: Galakta
Polskie wydanie
Dodatki: A Game of Thrones: A Storm of Swords Expansion : A Game of Thrones: A Clash of Kings Expansion
Opis gry
Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Pięć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:Dom Lannisterów, których córka Cersei była żoną Roberta, żąda tronu dla jej młodego syna - Jofferya.
Stannis Baratheon z wyspy Dragonstone, wie, że Joffrey nie jest synem Roberta i Żelazny Tron prawnie należy się jemu, gdyż był bratem Roberta.
Na Żelaznych Wyspach, Dom Greyjoy zamierza rozpocząć drugą rebelię, ale tym razem ze znacznie bardziej ambitnymi celami.
Na północy, Dom Starków zbiera siły, by bronić tego, co słuszne, a przy tym stawić czoła nadciągającym ciemnym siłom z północy.
Na południu, bogaty Dom Tyrell pielęgnuje odwieczną ambicję przejęcia Żelaznego Tronu
Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.
Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia" autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.
Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.
Nagrody zebrane przez grę:
Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"
Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004"
Skrócone zasady
Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.
Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.
W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów
Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.
Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, nie należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.
Opinie użytkowników
Nie ma jeszcze żadnej opinii.