|
Średnia ocena: 7.42 / 10
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba graczy: 2-6
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok 75 min.
Ocena BGG: 7.00 (26 użytkowników)
Polskie wydanie (2013)
Opis gry
W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny reistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć. Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami ABB (Anti Bios Barriers). Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały Out-Rangers. Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza Realium... Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów. Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów. Kto za nią stoi? Na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć Gamedecy - specjaliści od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy będą w stanie rozwiązać zagadkę i powstrzymać cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana?
Gamedec to planszowa gra przygodowa osadzona w cyberpunkowym świecie wykreowanym przez pisarza science-fiction - Martina Ann* w sadze „Gamedec”. Gracze wcielają się w gamedeców – detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach: Deep Past World, Crying Guns, Dream Space i innych. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę – detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa.
Zobacz rozkład ocen
Grę oceniło 6 użytkowników
Recenzje oraz opinie na innych stronach internetowych:
Koniecznie zobaczcie książkę, bo to na jej podstawie powstała gra planszowa
Ludzkość końca XXII wieku jest podzielona: jedni żyją w realium, inni wybierają Sieć. Gry zaspokajają wszelkie ludzkie potrzeby. To kosmiczne loty i baśniowe przygody, areny e-sportowe, nawiedzone domy, nielegalne tereny łowieckie i miasta zboczeńców… Tam, gdzie są ludzie, pojawiają się problemy. Rozwiązuje je Torkil Aymore. Gierczany detektyw. GAMEDEC. [więcej na stronie książki w BiblioNETce]
Dodano 2014-03-01 15:15:13 przez Joanna
Co prawda nie czytałem żadnej książki z serii Gamedec (chociaż nie zaprzeczę, że znajdują się na liście książek, które przeczytać chcę), to zagrania w grę planszową na podstawie tej serii nie mogłem się doczekać od dłuższego czasu. Nie tylko jest to jedna z pierwszych polskich nowoczesnych gier planszowych na motywach książki (drugą jest Enclave: Zakon Krańca Świata, pierwsze wrażenia z rozgrywki znajdziecie tutaj – recenzja już wkrótce) ale jest to również pierwsza gra planszowa wydana przez CDP.pl, firmę córkę rodzimego giganta elektronicznej rozrywki, jakim jest CD Projekt. Czy pierwsze autorskie spotkanie ze światem gier bez prądu możemy uznać za udane? [więcej w serwisie Gry Bez Prądu]
Dodano 2014-03-01 15:10:56 przez Joanna
Czasem bywa tak, że jakaś gra planszowa wzbudzi moje zainteresowanie poprzez oryginalny, rzadko eksploatowany, albo po prostu bardzo odpowiadający mi temat. Czasami uwagę przyciąga osoba znanego projektanta, po którym spodziewam się kolejnego świetnego dzieła. Czasem wreszcie zaintryguje mnie szum, brzydko zwany hype’em, który wokół jakiegoś produktu wytworzy środowisko graczy. [więcej w serwisie GamesFanatic]
Dodano 2014-03-01 15:10:07 przez Joanna
Światy zaczęły gasnąć jeden po drugim – detektywi zawiedli, wirus rozprzestrzeniał się zbyt szybko. Nie przewidziano, że tym razem hakerzy posuną się tak daleko, że w akcie ostatecznej determinacji swymi wirtualnymi mackami postanowią sięgnąć poza światy sensoryczne.
Realium – nasza rzeczywistość – z każdą chwilą stawało się mniej przyjazne, stabilność barier kinetycznych słabła, a przecież tak nie musiało być … [więcej na blogu Znad Planszy]
Dodano 2014-03-01 15:09:43 przez Joanna
A to ci zaskoczenie! Po międzynarodowym sukcesie gier cRPG z serii Wiedźmin firma CD Projekt rozrozła się na tyle, by nie tylko wydawać i produkować tytuły multimedialne, ale także wejść na rynek gier planszowych. Czy zrobiona ze sporym rozmachem gra Gamedec okaże się dla CD Projektu (obecnie CDP.pl) takim samym sukcesem jak obie części komputerowego Wiedźmina? A może ma być jedynie przekąską dla graczy czekających na kolejną część przygód Geralta lub (co jest bardziej prawdopodobne) grę Cyberpunk 2077, która całkiem przypadkowo osadzona jest w odległej cyberprzyszłości? Postaramy się na to pytanie odpowiedzieć. [więcej...]
Dodano 2014-03-01 15:08:51 przez Joanna
Widząc rozwój technologii, elektroniki i Internetu, zdaje się, że wizja przyszłości proponowana przez Michała Przybyłka, którą ukazał w serii książek Gamedec nie jest wcale taka nie możliwa. Wyższe zabezpieczenia technologiczne to większe wyzwanie dla hakerów. W świecie stworzonym przez tego pisarza różnica pomiędzy tym co realne, a wirtualne jest znikoma. Ludzie żyją podłączeni do Sieci i przebywają w światach sensorycznych, coś na wzór Matriksa. Jednak doszło do ataków na dane światy. I tu pojawia się nowy typ bohatera, gamedec. Detektyw, który żyje zawieszony pomiędzy realium a wirtualium, człowiek o wysokiej inteligencji, ktoś kto działa dla korporacji i szuka ślady działalności hakerów. W takiego bohatera wcielają gracze podczas rozgrywki w tę planszówkę.
[więcej na blogu Powermilka]
Dodano 2014-02-22 21:15:13 przez Joanna
W ten weekend na Polconie swoją premierę miała gra Gamedec, której autorami są Jan Madejski i Martin Ann (pseudonim artystyczny Marcina Przybyłka), którego zapewne wielu z Was zna jako autora książek z tytułowej serii Gamedec.
Od czasu publikacji pierwszego wywiadu z Marcinem, prawie trzy lata temu w serwisie GamesFanatic.pl, czuję się swego rodzaju „medialnym ojcem chrzestnym” tej gry. Dlatego zaraz po premierze od razu musiałem z nim porozmawiać, żeby na gorąco poznać jego uczucia związane z premierą oraz poznać odpowiedzi na kilka pytań, które zainteresują nie tylko mnie, ale wszystkich miłośników gier planszowych.
To nie koniec informacji związanych z grą Gamedec na moim blogu, ponieważ niedługo pojawi się tu również wywiad z Janem Madejskim. [więcej na blogu Znad Planszy]
Dodano 2014-02-15 17:46:25 przez Joanna
Warsaw City. Przyszłość. Gry komputerowe i bardziej rozbudowane programy stały się obleganymi światami sensorycznymi. Te legalne dają satysfakcję, rozkosz i… opróżniają nasz portfel. Te mniej zgodne z literą prawa dadzą zastrzyk adrenaliny, ale też mogą doprowadzić twój mózg na skraj wytrzymałości. Tak stworzone światy to idealne środowisko przestępstw cybernetycznych. A skoro przestępstwa, to i detektyw. …
[więcej w serwisie Board Times]
Dodano 2014-02-15 17:46:16 przez Joanna
Witamy w kolejnej wideorecenzji Gildii Gier Planszowych. Dziś mamy dla Was gę wydaną przez CDP.pl, który do tej pory znany był z wydawania gier komputerowych. Gamedec, to gra zaprojektowana przez Jana Madejskiego i Martina Ann, bazująca na serii książek Gamedec. Jak sprawuje się wyprawa do wirtualnych światów na planszy? Zobaczcie sami. [więcej do poczytania w Gildii Gier Planszowych]
Dodano 2014-02-01 00:00:00 przez Joanna
Gamedec w Internecie:
Ocena gry w/g użytkowników BGG: 7.00385.
Grę oceniło 26 użytkowników.
BoardGameGeek - Kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata (w języku angielskim)
[kliknij po więcej informacji o grze]
Grę dodał(a) Joanna dnia 2014-01-02 21:21:46, ostatania modyfikacja 2014-04-17 10:51:20
|
|